Aangekomen in de Stad der Engelen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Danielle Bol - WaarBenJij.nu Aangekomen in de Stad der Engelen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Danielle Bol - WaarBenJij.nu

Aangekomen in de Stad der Engelen

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

10 Maart 2008 | Thailand, Bangkok

Hoi iedereen!

Ik ben veilig aangekomen in Bangkok! Bij de 'Stad der Engelen' denk je niet zo snel aan smog, wolkenkrabbers en ladingen verkeer, maar een indrukwekkende stad is het zeker!

Bij het inchecken op Schiphol was het opvallend rustig bij de incheckbalies, dus eenmaal in het vliegtuig heb ik ff snel een verkenning gedaan en ik vond al snel 4 lege stoelen op een rij achterin. Snel ben ik verhuisd en ik heb praktisch de hele weg languit over de stoelen gelegen :) Mensen keken me wat raar aan, maar mijn rug was blij!

Aangekomen bij de accomodatie van Sam zijn we vrij snel gaan ontbijten en de stad gaam verkennen. We hebben onderhand al veel gezien, het Grand Palace, What Phra Kaew, What Po en Khao San Road op zaterdag. We hadden er al aangedacht om lange mouwen en lange pijpen aan te trekken i.v.m. de toegang van de tempels, maar de broek was niet lang genoeg! Dus kregen we een hele mooi wikkelrok er over heen, lekker warm! Khao San Road bij nacht is echt een attractie op zich, Thaien verkopen hier alles wat je kunt bedenken, eten op straat tussen de enorme uithangborden, rotzooi en drukte van het verkeer. Zondag zijn we met Chao Praya Express in een boot over de rivier gegaan, het is een leuke manier om Bangkok te zien, maar het 'Venetie van het Oosten' is wat overdreven. We zijn ook naar een drijvende markt geweest, mensen verkopen dus spullen vanuit hun boot op het water, echt leuk! Smiddags zijn we met de skytrain door de nieuwe wijken van Bangkok gereden. Dit is echt een hele andere kant van de stad, vol met wolkenkrabbers, winkelcentra en reclameborden. Vandaag hebben we (op aanraden van ongeveer iedereen die in Bangkok is geweest) de fietstocht van Co van Kessel door Chinatown gemaakt. Je zit dan bijna 4 uur op een fietsje door allerlei steegjes waar je anders als toerist nooit zo komen. Je rijdt echt dwars door de markt, achtertuin en parken van de Thaien/Chinezen, erg gaaf! Daarna hebben we even een drankje gedaan om de 25e verdieping van een hotel in Chinatown met een enorm uitzicht over de stad. Nu regent het helaas dus hebben we tijd om te internetten :)

We hebben de route wat aangepast. Morgenochtend gaan we voor 2 dagen naar Kanchanaburi en dan (via een nachtje Bangkok) voor 4 dagen naar de tempels van Angkor in Cambodja. Vooral dat laatste moet erg gaaf zijn!

Zoals jullie kunnen lezen vermaken wij ons wel!

X

• 10 Maart 2008 - 08:27

Karen:

Hey Daan!

Lekker luxe hoor in het vliegtuig, groot gelijk heb je :D
    Het klinkt allemaal weer heel erg leuk en mooi, foto's zijn ook leuk, krijg ik een btje een indruk hoe het er allemaal uitziet! Die drijvende markten zijn echt apart, zeker erg druk in die smalle doorgangen?

Geniet de komende dagen lekker, hopen dat het niet al te veel gaat regenen!!

Kus

• 10 Maart 2008 - 09:11

Hey Lieffie:

Gelukkig dat er niemand met je wilde vliegen.....had jij tenminste alle ruimte!! Een stad met veel gezichten en wat hebben jullie al veel gedaan. Geweldig je foto's en wat hebben wij eigenlijk maar een saai landje!! Have fun outthere!! Ik ga nu even Sam d'r site lezen!!

kuskus mamsie

• 10 Maart 2008 - 10:59

Joop:

Lekker dat je in het vliegtuig helemaal gestrekt kon. Ik vond al dat jullie de eerste dag van je aankomst veel gedaan hebbben maar dat begrijp ik nu wel. Je was lekker uitgeslapen natuurlijk!!!!!!!! Wel leuk wat jullie allemaal doen en gaan doen. Nu jullie daar toch een "beetje in de buurt" zijn is een uitstapje naar Cambodja leuk om te doen. Ik ben benieuwd naar de foto's en verhalen erover. Geniet lekker en hou die dochter van mij een beetje in de gaten.

• 10 Maart 2008 - 11:04

Tamara:

Hallo Danielle,

Het is leuk om te zien en lezen over dingen die ik ook gezien en meegemaakt heb. Nog heel veel plezier met alles....!
    x Tamara

• 10 Maart 2008 - 11:27

Poekie:

Die tepels van Angkor lijken mij inderdaad ook wel wat!!! Kan je daar fotoos van maken...
    Veel plezier nog en ik lees je verhalen wel weer...

• 10 Maart 2008 - 12:15

Marjon:

klionkt allemaal super veel plezier met zn 2en!!

• 10 Maart 2008 - 15:41

Nick :

Klinkt super! We bellen woensdag!!!
    Have fun. KUS

• 10 Maart 2008 - 15:51

Maike:

Hallo Danielle,
    ik vond je op het forum van waarbenjijnu. Ik begrijp dat je in Bangkok bent aangekomen? Welk guesthouse heb je uiteindelijk gekozen en bevalt/beviel het?
    Groetjes,
    Maike

• 10 Maart 2008 - 17:14

Rita:

Ik denk dat je vader die tepels ook wel wil zien, Danielle.
    Veel plezier. Wat een indrukken he?

• 11 Maart 2008 - 14:31

Anne:

Hai,
    het klinkt nu al echt super!
    Heel veel plezier en geniet er lekker van!

x

• 11 Maart 2008 - 16:06

Adri En Jos:

Hallo Daan
    je laat er weer geen gras over groeien, zeg, jullie gaan in rap tempo door jullie programma heen, zo te zien, maar dat moet ook wel, want Nick is het volgende plan al aan het trekken, heb ik begrepen. Mooie foto's heb je gemaakt. Veel plezier en geniet ervan.

• 13 Maart 2008 - 09:09

Sher:

hey Daan,

relaxed dat je lekker languit hebt kunnen liggen in het vliegtuig.waarschijnlijk vloog er al een engeltje met je mee ;-).
    Ik hoop dat het nu ook nog goed gaat met je ruggetje!! geniet er in iedergeval van, wat wel moet lukken als ik het zo lees.
    dikke kus

• 14 Maart 2008 - 18:50

Joop En Sonja:

Ha Daan,
    jij ook gefeliciteerd met Sam. Hoop dat het kadootje (lekker klein was het he?) heel is aangekomen. Gaat het goed met je rug enzo?
    Geniet lekker, zo met z'n 2en.
    groetjes :)