You may kiss the bride! - Reisverslag uit Broome, Australië van Danielle Bol - WaarBenJij.nu You may kiss the bride! - Reisverslag uit Broome, Australië van Danielle Bol - WaarBenJij.nu

You may kiss the bride!

Blijf op de hoogte en volg Danielle

06 September 2014 | Australië, Broome

Hi all,

Je moet er wat voor over hebben, een intercontinentale vlucht van Amsterdam naar Dubai, nog één van Dubai naar Perth, vervolgens een binnenlandse vlucht naar Broome en tot slot nog met een klein propeller vliegtuigje, maar dan ben je ook op een unieke plek: Ecobeach! Voor de beeldvorming, in Broome wonen slechts 15.000 inwoners, met Darwin 1900 km naar het Noorden en Perth 2250 km naar het Zuiden als dichtstbijzijnde(!) grotere plaatsen.

Vanuit het vliegtuigje konden we al zien wat voor prachtige omgeving dit is, aan de ene kant het felrode zand van de outback omringd door groene struiken en aan de andere kant de felblauwe zee, gescheiden door een oneindige strook van spierwit zand, en hoe ver je ook keek, nergens ook maar enige bebouwing. We zagen zelfs een walvis vanuit de lucht! We hadden natuurlijk hoge verwachtingen van Ecobeach maar WAUW! Wat is dit een prachtig mooie gave plek! Op Ecobeach staan een aantal ecologische villa's gebouwd op de rode rotsen en kijken vanuit werkelijk elke kamer uit over het kilometers lange verlaten strand.

Zondag 31 augustus was de grote dag, om 16.00 reed ik samen met de getuigen (de dame van Ecobeach en de fotograaf) in de 4WD over het mooie strand naar de eerder gekozen locatie. Daar stond Nick al samen met Bea, de marriage celebrant (ambtenaar), te wachten. Op mijn charmants liep ik op mijn hakken door het zand naar Nick terwijl ''Come Away With Me'' speelde van Norah Jones. Bea begon de ceremonie, prachtige woorden over het huwelijk, ''ons verhaal'' en het prachtige Australische landschap. Zo'n mooie locatie, een strakblauwe lucht, het witte strand, de rode rotsten, de azuurblauwe zee, gewoon perfect :) We vertelden onze persoonlijke vows, wisselden ringen uit en toen ''kiss the bride''! De handtekeningen werden gezet, de champagne ontkurkt en toen hebben we prachtige foto's gemaakt bij een ondergaande zon. Op deze foto's moet helaas wel nog even worden gewacht tot na ons feestje in Nederland ;) Eenmaal terug bij de villa stond er een mooi gedekt wit tafeltje op onze veranda, met kaarsen, nog meer bubbels en een enorm luxe seafood platter. De zon ging onder zoals dat alleen hier kan en de dag was gewoon perfect!

Eenmaal terug in Broome hebben we al het papierwerk op de bus gedaan en hebben we woensdag onze 4WD opgehaald! De afgelopen dagen zijn we in de Dampier Peninsula geweest, de eerste nacht sliepen we bij James Price Point, wauw! Een enorm verlaten wit zandstrand, omringd door steile rode kliffen. En wij sliepen daar op zo'n rode klif, alleen wij, de zee en de ondergaande zon :)

De dag erna richting Cape Leveque, dit was het serieuze 4WD rijden, kilometers en kilometers rood stof happen, heel stoer maar soms wel erg oncomfortabel stuiteren! Cape Leveque is het noorderlijkse puntje van de Dampier Peninsula en is wederom weer perfect. We stonden op een campground aan de westelijke kant wat weer garant stond voor fenomenale zonsondergangen. Het oosterlijke strand lag op loopafstand en daar hebben we heerlijk gesnorkeld!

De Dampier Peninsula wordt alleen bewoond door een aantal aboriginal communities in het noorden. We zijn naar de Ardiyooloon community (One Arm Point) gereden, waar de Bardi Jawi mensen wonen. Ik was inmiddels toch wel benieuwd hoe de aboriginals hier wonen aangezien wij ze tot op heden niet anders kenden dan dronken en schreeuwend in de Outback stadjes in WA en NT. Het is een complexe situatie, aangezien dit natuurlijk oorspronkelijk wel gewoon hun land is.

Nu zijn we weer even in Broome om een voorraad boodschappen en diesel in te slaan en dan verlaten we de kust en gaan we de Gibb op, dwars door de Outback! We hebben een satelliet telefoon meegekregen dus mochten we verdwalen dan drukken we op de knop en weet men ons op 10km nauwkeurig te vinden, dus no worries! ;)

X Nick & Daan

• 06 September 2014 - 10:26

Ellen Rientjes:

Wow gaaf verhaal en echt prachtige foto's.
    Het was duidelijk een super dag. Ben benieuwd naar de mysterie foto's ;-)
    Xx

• 06 September 2014 - 10:39

Ruud:

TOP, Mevrouw en meneer Berman!
    Een ander woord is er geloof ik niet. Of misschien, fenominaal, super cool, geweldig, vetter dan vetcool, ge-wel-dig!....
    Have fun en enjoy

• 06 September 2014 - 10:43

Duin:

Super vet allemaal!! Klinkt echt op jullie lijf geschreven!!
    Enjoy!! X

• 06 September 2014 - 10:51

Sint:

Heel gaaf Daan en Nick!!! Wij zijn benieuwd :) geniet van jullie reis en tot snel. Xxx Koot, Sint en Guus.

• 06 September 2014 - 10:51

Mamsie:

Dat is weer genieten!! Super!!
    Kuskus Mamsie

• 06 September 2014 - 10:52

Ellis:

Waaaaaauw wat een super mooi avontuur!! Geniet van jullie wittebroodsweken ;-)! X

• 06 September 2014 - 11:02

Adri En Jos:

Super romantisch!! Geniet ervan XX

• 06 September 2014 - 11:32

Marianne En Govert:

Geweldig, geniet van jullie nieuwe status en uiteraard ook van de prachtige reis!

• 06 September 2014 - 13:33

Nigel:

Klinkt goed! Geniet :-)

• 06 September 2014 - 13:34

Arjan Koole:

Gefeliciteerd!!! Klinkt als genieten!
    X

• 06 September 2014 - 14:46

Mirjam:

Heel tof! Geniet van jullie reis! X

• 06 September 2014 - 18:44

Marjon:

Jaaaaaa!!!!! Gefeliciteerd!!! Het klinkt prachtig!!! Helemaal zoals jullie wilden! Geniet nog lekker van jullie tijd daar!

• 06 September 2014 - 23:56

Ben:

Gefeliciteerd :-) . We genieten met jullie mee!

• 07 September 2014 - 15:01

Rob En Rita:

Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd. Geweldig dat alles goed is gegaan en volgens/boven verwachting is. Geniet van jullie reis.
    Enne ..... wij denken er over te gaan scheiden en dan daar opnieuw te trouwen :)
    Jaloersmakend mooi.

• 07 September 2014 - 20:17

Marleen:

Wow, echt een ongelooflijk mooie dag hebben jullie gehad. Wat hebben jullie dat mooi uitgekozen! In stijl zijn jullie nu meneer en mevrouw Bergman. Heel cool jongens! Ik kan niet wachten tot jullie feestje!
    Dikke kus