Aaahh Laatste Weekend Alweer!! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Danielle Bol - WaarBenJij.nu Aaahh Laatste Weekend Alweer!! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Danielle Bol - WaarBenJij.nu

Aaahh Laatste Weekend Alweer!!

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

29 April 2005 | Zuid-Afrika, Durban

Laatste weekend begint al weer! Ik vond het erg jammer dat ik weg moest uit Kaapstad, ik heb het zo naar me zin gehad daar! Dinsdagmiddag zat ik weer in Makaputo en er was meteen weer gezeur. Niels had de jongens van Makaputo namelijk meegenomen naar de social toen ik in Kaapstad was en er was gezeik gekomen dat het tegen de regels was bla bla. Wat wil je nou? Het is een openbare pub en iedereen mag er komen!Maar blijkbaar zwarte weesjongens niet. Oke, is misschien een beetje kort door de bocht, maar we komen hier toch om mensen te helpen en het naar hun zin te maken? Omdat hun toevallig niet onder onze 'projecten' vallen mag het niet, zo lomp.Maar goed,woensdag was het hier Freedom day, de taxichauffeurs waren vrij dus hadden we een bus geregeld om alle kinderen van Agape weeshuis een dagje mee uit te nemen naar het meer. Ff serieus, wat een lompe kinderen. Ze kwamen de bus in, totaal al geen zin en tegen de eerste de beste te zeggen dat ze lelijk waren, dat onze namen stom waren, dat Nederlanders lomp waren enz. Kijk intereseert me in eerste instantie natuurlijk niks van zon klein kind, maar na 30min in de bus had ik het eigenlijk al wel gezien. Toen we daar aan kwamen vol goede moed met al het speelgoed om met ze te gaan spelen gingen ze mensen met stokken slaan en spugen enzow. (Natuurlijk niet iedereen, maar wel een groot aantal) Niels had het na een paar uur gehad en duwde een van de kinderen weg na vele waarschuwingen (waar ik me heel goed in kon vinden) en ja hoor kind gaat huilen en tegen de oude vrijwilligers zeggen dat hij hun mishandeld en het doet omdat ze zwart zijn. Na een half uur discussie en proberen de kinderen duidelijk te maken dat het niks te doen heeft met een huidskleur had ik het wel gehad. Mag je weeskind zijn, mag je 10 zijn, maar je moet je wel beetje gedragen. Heel gedoe natuurlijk met de oude virjwilligers, dat ze zo veel hebben meegemaakt en zo jong zijn. Begrijp ik echt wel, tuurlijk. Maar het probleem is dat alle vrijwilligers ze zo zielig vinden en alles toelaat dat ze gewoon helemaal niet opgevoed worden. Je moet toch als nog, ondanks hun verleden, vertellen wanneer iets niet kan. Echt ik ben een rondje eiland gaan lopen omdat ik anders echt boos werd haha.Donderdag ws ik verkouden (omdat we woendag hele dag in de regen bij het meer stonden!) dus ik mocht niet met de kinderen werken. Ze zijn allemaal heel vatbaar voor ziektes.Vond ik een mooi excuus om lekker een dagje naar Durban te gaan. Ik kon geen kind meer zien ;) Ik ben met Renske sochtends vroeg naar Durban gegaan, het was super mooi weer, dus lekker dagje op het strand gelegen, kadootjes gekocht, gelunched, ideaal. S`avonds naar Musgrave Centre en naar de bios geweest. Ze hadden niet eens ondertiteling haha! Maar ondanks een beetje een ingewikkeld verhaal (The Interpeter) kon ik het goed volgen in het Engels. Gisteravond ging iedereen aan de wijn. Nou jongens ik ben blij dat ik volgend weekend weer met jullie kan stappen want ze gaan hier al na 3 wijntjes op de tafel dansen ;) Vanmorgen naar het babyhome gegaan en we zouden om half 2 opgehaald worden voor het internetcafe, maar hij was er pas 3 uur, ja is de geweldige Zuid-Afrikaanse planning he. Ik ga zo naar Hops&Barleys, het weekend inluiden op de social met ze allen in de pub. Van het weekend wil ik graag naar Durban, geen zin om hier te zitten het hele weekend. Moet nog even kijken of ik er kan komen qua vervoer en geld enzow. Nou nog een weekendje hier en volgend weekend weer lekker met jullie stappen! Ik heb der eigenlijk ewl weer zin in :) XXXX

• 29 April 2005 - 14:19

Paps:

Wat zal jij later een goede moeder zijn! :)

Nog even goed oppassen in Durban (moet je dus wel nuchter voor blijven) dan hoop ik je dinsdag weer in levende lijve en geheel compleet in mijn armen te sluiten.

xx

• 29 April 2005 - 14:37

Ruud:

Maar goed dat je dinsdag thuiskomt, kun je eerst bijslapen en dan pas stappen. Alhoewel als je de Zuid Afrikaanse tijden aanhoudt van half drie to elf uur 's avonds maakt het niet zoveel uit. En een foto van een luie stinkende pinguin is natuurlijk niet genoeg.
    Latersssssss.

• 29 April 2005 - 14:43

Nick:

Veel plezier je laatste weekend!! Zo alweer lekker aan de wijn haha. Zie je dinsdag op het vliegveld!! KUS

• 02 Mei 2005 - 08:38

Tomorrow.....:

En nu sta je weer klaar voor je grote reis.....morgen hebben we je weer thuis! Xie ernaar uit!! Schiphol here we come!!!
    kuskus Mamsie

• 06 Mei 2005 - 15:08

Sammie:

Hey lieve Daan, ben je veilig thuis aangekomen? Gister heb ik Marie op het vliegtuig gezet. Nu moet ik echt weer studeren.. Kaapstad was echt gaaf, echt leuk dat je er was!! Veel stapplezier in Den Haag. Doe ze de groeten! Dikke Kus