Yosemite, Sequoia & Kings Canyon en Death Valley - Reisverslag uit Shoshone, Verenigde Staten van Danielle Bol - WaarBenJij.nu Yosemite, Sequoia & Kings Canyon en Death Valley - Reisverslag uit Shoshone, Verenigde Staten van Danielle Bol - WaarBenJij.nu

Yosemite, Sequoia & Kings Canyon en Death Valley

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

05 Mei 2010 | Verenigde Staten, Shoshone

Heey,

Onze roadtrip vervolgt zich in Yosemite National Park, gaaf! We zijn eerst via de Hetch Hetchy Road naar het noorden gereden, waar we naast een fantastisch uitzicht vanaf de O’Shaughnessy Dam, blij werden verrast door 3 beren langs de weg! Super stoer! Na een korte fotosessie zijn we doorgereden naar Yosemite Valley. Eerst hebben we de Bridalveil Falls en de Yosemite Falls (hoogste watervallen van Noord-Amerika) bekeken om vervolgens naar de Valley View te gaan. Vanaf de valley floor heb je een super kijk op El Capitain (7569ft, one of the world largest monoliths) en Half Dome (8842ft, the park spiritual centerpiece). Vervolgens hebben we vanaf Curry Village een walkingtrack gedaan naar Mirror Lake voor de spiegeling van Half Dome in het water. De bedoeling was dat we nu via Wawona (zuiden) het park zouden verlaten maar we kwamen opeens overal ‘wildlife’ tegen. De zon ging onder, te toeristen verdwenen en daar kwamen de eekhoorns, herten, beren en zelfs een mountain lion! We hebben zelfs een wilde black bear achter een stel herten aan zien rennen, hoe gaaf wil je het hebben?! Omdat we door al deze fantastische plaatjes wat lang in Yosemite waren blijven hangen was het inmiddels donker en we moesten nog via de south entrance naar Oakhurst rijden. Dit houdt in 5 kwartier in het pikkedonker door de bergen slingeren, met een aantal keren een hert vol in de koplampen, uiteraard vond Nick dit geen reden om niet gewoon met 40 mile per uur door te crossen. Geloof me deze rit heeft me een jaar van me leven gekost! Om 22.30 hadden we dan eindelijk eten gehaald en waren we ingechecked ... wat een dag ...

Na een erg kort nachtje gingen we zondagochtend op weg naar de Big Stump Entrance (westen) van Kings Canyon en Sequoia National Park. Hier hebben we eerst in General Grant Grove de General Grant Tree bekeken (world third largest living tree) en toen zijn we via de Kings Canyon Scenic Byway naar Cedar Grove Village gereden. Deze weg was echt super, enorme rotsmuren, watervallen en er tussen de wilde Kings River en geen toerist te bekennen! De granieten kliffen van Kings Canyon zijn soms wel 8000ft wat het dieper maakt dan de Grand Canyon. Vervolgens zijn we via de General Highway naar Sequoia gereden. Hadden we in Kings Canyon nog een strakblauwe lucht en zon, hier reden we al snel in de kou en de mist en lag er meters sneeuw. De meeste trails en vistapoints waren daarom ook nog gesloten behalve ‘’the top destination of the park’’ het Giant Forest. Hier staat de General Sherman Tree (275ft), qua volume de grootste levende boom ter wereld. Toen we aan het einde van de dag via de Ash Mountain Exit (zuiden) het park wilden verlaten werden we nog blij verrast door 2 hertjes op de weg en later zelfs een beer op zo’n 3 meter van onze auto, stoer! Tegen 21.30 kwamen we vervolgens aan in Bakersfield.

Zo zaten we zondag nog in de sneeuw en zo gingen we gisteren op weg naar de warmste plek op aarde, Death Valley. Al hebben we het record van 57 graden niet gehaald, 36 graden is ook erg warm als je aan de wandel ben kan ik je vertellen! We kwamen Death Valley binnen via Panamint Springs (westen). Hier hebben we wat gravelweggetjes gepakt, eerst naar een oude mijn en toen naar Aguereberry Point (6433ft), wauw! Geen idee hoe ik dit bizarre 360 graden view kan omschrijven, echt ongelooflijk. We zijn helemaal naar boven geklommen, het was er doodstil en in de verste verte was geen toerist te bekennen. Geweldig! Hierna zijn we voor de zonsondergang naar de Mesquite Flat Sand Dunes gegaan. Het vergde een stevige wandeling door de zandduinen maar dan heb je ook wel prachtige foto’s van de woestijn met de rotsachtige bergen op de achtergrond. De zonsondergang zorgde er vervolgens voor dat alles roze en paars kleurde, top! Na nog een uurtje rijden kwamen we vervolgens aan bij ons motel in Beatty (net buiten het park).

Vanmorgen zijn we terug Death Valley in gegaan om vervolgens een eerste stop te maken bij ghosttown, Rhyolite. Toen via de Beatty Cutoff Road naar de Golden Canyon voor een korte walkingtrack (in de enorme hitte) door de gouden rotsen. Toen naar de Devil’s Golfcourse, gaaf! Een enorm gebied van rotsen en zout. Ook ons volgende hoogtepunt, Badwater, was super! Het is een onbeschrijfelijk landschap van enorme spierwitte zoutvlaktes. We zijn er een aardig stuk in gelopen en je moest serieus je zonnebril ophouden want het deed gewoon pijn aan je ogen zo fel. Na een heleboel koude drankjes in Furnance Creek konden we er weer tegen aan en zijn we via het Zabriskie Viewpoint en de Twenty Mule Team Canyon loop naar ‘’the most breathtaking viewpoint of the park’’ Dante’s View gereden. Tja, wat kan ik hier over zeggen, wauw! Vanaf 5000ft heb je een onbeschrijfelijk uitzicht over Death Valley. Compleet oververhit en met barstende koppijn hebben we vervolgens dit bizarre, maar geweldige park verlaten om in de loop van de avond ons motel in Shoshone op te zoeken.

Liefs Nick en Daan

• 05 Mei 2010 - 06:08

Joyce Bolleboom:

Hoi hoi

Wat een mooi verslag zeg,en schitterende foto's
    Nog veel plezier!!!!!

• 05 Mei 2010 - 07:35

Hey Alle2:

Hoeveel kan je doen in 1 dag?? Geweldig wat jullie weer allemaal doen en meemaken......een keertje lekker uitslapen zit er zeker niet in??!

kuskus mamsie

• 05 Mei 2010 - 08:04

Diantha:

Hey Daan! Ik heb je verhalen gelezen, wat is Amerika mooi he! Je hebt ook echt mazzel gehad dat het helder was bij de Golden Gate Bridge. Ik hoop dat je ook naar Bryce en Zion gaat! Ik vond Zion het mooiste park, vooral met zonsondergang..

Fijne reis!

xx

• 05 Mei 2010 - 09:36

Lin:

ongelofelijk wat jullie allemaal doen en zien. Het klinkt/ziet er allemaal geweldig uit.. liefs Lin

• 05 Mei 2010 - 12:27

Adri En Jos:

Wat een schitterende foto's weer. Leuk dat jullie altijd weer wat bijzonders meepakken; zoals de beren en mountain lions. Genieten !!

• 05 Mei 2010 - 13:20

Ellen:

Die wandeling in Death Valley bij 36 graden wilden jullie toch niet echt ook gaan doen als wel de 57 graden zouden zijn gehaald?????
    Gaaf hoor al dat wild life.

• 05 Mei 2010 - 16:04

Ruud:

Daan jij ziet altijd wel een paar beren op de weg, alleen dan in overdrachtelijke zin.

• 05 Mei 2010 - 18:55

Tamara:

Ik sluit me aan bij Harry: wat een bereleuk verhaal en prachtige foto's!!!

xxx Tamara

• 06 Mei 2010 - 17:01

Sam:

Wow, gave foto's en leuk verhaal!

X

• 07 Mei 2010 - 08:22

Koot En Sint:

Jajaja... het zal allemaal wel.. Jullie zitten gewoon in België en hebben wat mooie reisverhalen op google gezocht, ansichtkaarten bij de boekhandel gekocht.. en zo maar je een mooie 'waarbenjij.nu'. :p Nee, echt geweldig en mooi!!!
    Succes en goede reis!! xxx

• 08 Mei 2010 - 10:18

Sher:

hey lief,

wat een berecool verhaal, je schrijft het ook altijd zo leuk. ga zo door en je kan gewoon een eigen atlas maken,met foto's en verhaal.
    je foto's zijn ook echt te mooi. kan me zo voorstellen dat het echt een indruk op je maakt.

geniet nog lekker dikke kus

• 08 Mei 2010 - 10:26

Koot En Sint:

Jullie zijn echt klein, bij al die grote dingen!