Blue Mountains & Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Danielle Bol - WaarBenJij.nu Blue Mountains & Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Danielle Bol - WaarBenJij.nu

Blue Mountains & Sydney

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

24 Oktober 2008 | Australië, Sydney

Heey allemaal!

Vanuit Newcastle zijn we naar het Blue Mountains NP gereden. Dit NP is echt mega groot dus we zijn begonnen in Katoomba, het toeristen centrum van de Blue Mountains. Na een stop bij het information center zijn we naar Echo Point Lookout gegaan, met een enorm mooi utizicht over de Blue Mountains en de ''three sisters''. Snachts was het echt zo ongelooflijk koud! Katoomba ligt om ruim 1000m hoogte in de bergen dus we hebben bijna de hele nacht wakker gelegen van de kou ondanks onze 2 truien over elkaar heen.

Zaterdag zijn we met de stijlste railway van de wereld (52 graden op zijn stijlst) naar beneden het NP in gegaan. Na een suffe boardwalk in het NP zijn we met een kabelbaan weer naar boven gegaan. Het idee was best leuk, maar de busladingen Chinezen maken het toch wat minder ;) Dus tijd voor onze eigen (minder toeristische) wandelingen! Na een korte wandeling naar het Reids Plateau zijn we naar Blackheath gereden. Op advies van LP, naar de Evans Lookout en de Govetts Leap Lookout, gaaf! Echt een mega uitzicht over de Blue Mountains. Hier hebben we ook nog een walking track gelopen langs de kliffen. Savonds hebben we in de Megalong Valley geslapen, onze laatste nachtje in de bush!

Zondag zijn we naar Leura gereden voor de Gordon Falls en naar Wentworth Falls voor een erg pittige walking track. De lookouts waren afgesloten voor autos en aangezien we het toch wilden zien moesten we een aardige wandeling afleggen langs de kliffen en door de bergen. De track was erg zwaar, maar wel gaaf.

Maandag hebben we ons huis van de afgelopen weken moeten inleveren! Het was wel lachen, wij opzoek naar 1 adres in een stad met 4 milioen inwoners, met alleen een kaart van de toegangswegen en geen specifieke kaart van de stad. Maar het is gelukt! Met 5000km op de teller voor een afstand van 2700km tussen Cairns en Sydney, aardig wat detours gemaakt dus! Vanaf Belmore, een buitenwijk van Sydney, zijn we met de trein naar ons hostel in het centrum gegaan. Wauw we zijn in Sydney!! Sydney is echt een wereldstad! Er is zo veel te zien en doen en ondanks dat het zo enorm groot is kun je erg makkelijk alles vinden. Het is enorm druk op straat en het lijkt of iedereen haast heeft behalve wij. Rondom ons hostel is het lastig te bepalen of we weer in Shanghai waren aangekomen of toch echt in Sydney, want we zitten vlakbij Chinatown haha. We zijn begonnen met een wandeling door Chinatown en toen zijn we naar Darling Harbour gegaan. Tijd voor een middag terrasjes want niemand hoefde te bobben deze keer!

Dinsdag hebben we een echt de hele dag door de stad gelopen. Vanaf ons hostel via wat historische gebouwen en de botanische tuin naar het Opera House. Vervolgens via Circular Quay naar de Sydney Harbour Bridge. Uiteraard hebben we hier overheen gelopen en hebben we ook de Pylon Lookout op de brug ''beklommen''. Wat een gaaf uitzicht van de stad heb je dan! Even bijtanken op een terrasje in de Rocks en souvenirtjes ingeslagen :)

Woensdag was het erg slecht weer, 12 graden, regen en enorm veel wind. Aangezien we geen jas hebben hier hadden we al snel besloten dat we deze dag zo veel mogelijk binnen gingen doorbrengen. Dus we zijn van overdekte shopping mall naar overdekte shopping mall gerend haha en hebben veel te veel souverniertjes gekocht. De volgende dag was helaas niet veel beter, maar we zijn in Sydney dus we gaan niet binnen zitten! We hebben de ferry naar Manly Beach gepakt ''the jewel of the North Shore'' (LP). Het was niet bepaald weer voor een strandwandeling dus ook hier hebben we veel winkeltjes gekeken en warme chocolademelk gedronken :) Echt opvallend was dat de mensen hier (net zoals in de rest van Australie) gelijk weer een stuk aardiger en relaxter waren dan in de chaos van de chagerijnige toeristen in Sydney.Savonds was het droog dus hebben we Sydney @ Night bekeken. Met de ferry van Circluar Qauy naar Darling Harbour tussen alle lichtjes van de Harbour Bridge, Opera House en de enorme gebouwen, gaaf!

Vandaag is ons laatste dagje in Australie SNIK SNIK !! Gelukkig hadden we een lekker zonnetje dus zijn we naar Bondi Beach gegaan. Voor de laatste keer lekker langs het strand gelopen, de ow zo leuke surfwinkeltjes bekeken en op het terras gezeten. Eind van de middag zijn we nog even langs Kings Cross gegaan, de lokale hoerenbuurt, maar wat een volk daar joh, snel weer terug naar het centrum dus haha. Vanavond gaan we nog even een hapje en een drankje doen en dan vliegen we vanacht door naar Nieuw-Zeeland. Uiteraard hebben we daar erg veel zin in, maar het is ook wel jammer om dit geweldige land te verlaten! We hebben hier zon ontzettende super tijd gehad, dus we komen over een paar jaar zeker terug voor de rest van Australie!

Groetjes,
Nick en Daan

P.S. Ons Australische nummer is dus vanaf vanacht niet meer in gebruik. We kopen in Nieuw-Zeeland een nieuwe sim-kaart.

• 24 Oktober 2008 - 07:44

Joyce Bollebom:

Nou zo te zien en horen hebben jullie het naar het zin.Nick vond je het niet eng op dat randje,ik had al hoogtevrees als ik er naar keek.Nou nog heel veel plezier doei doei

• 24 Oktober 2008 - 09:39

Hey Alle2:

Jammer, het prachtige Australie-avontuur is voorbij.....maar er staat jullie weer een hele nieuwe wereld te wachten in Nieuw-Zeeland!! De laatste foto maakt wel erg duidelijk hoe verschrikkelijk ver weg jullie zitten......en jullie gaan nu nog verder!! Blijf genieten, dat doen wij ook met de verhalen en de foto's!!
    Kuskus mamsie

• 24 Oktober 2008 - 10:07

Ellen:

Weer allemaal geweldig. De Blue Mountains stonden ook op mijn lijstje. En ze zijn het duidelijk waard.
    Veel plezier bij de Kiwi's en doe de schaapjes de groetjes.

• 24 Oktober 2008 - 10:17

Adri En Jos:

Nick, je zit er wel relaxed bij op Govetts Leap. Duidelijk geen aardje naar je vaartje. Heel veel plezier in Nieuw Zeeland allebei. Geniet ervan. We wachten met spanning op de volgende ervaringen.

• 24 Oktober 2008 - 10:30

Tamara:

Wow, wat een stad, hé?
    Ik vind het leuk om door jullie verhaal mijn eige herinneringen op te halen.
    Veel plezier in Nieuw Zeeland!
    xxx Tamara

• 24 Oktober 2008 - 10:39

Marjon:

Hi,

mooie foto''s allemaal, de tijd vliegt voorbij he? Veel plezier in Nieuw-Zeeland

• 24 Oktober 2008 - 17:05

Karen:

Ziet er mooi uit, jammer dat je daar weer weggaat... Maar in Nieuw-Zeeland zal het ook wel erg gaaf zijn! Veel plezier daar!

• 24 Oktober 2008 - 20:04

Anne:

Ik ben blij dat Australië voor herhaling vatbaar is ;-)
    Heel veel plezier in Nieuw Zeeland. Ik hoop dat jullie het daar net zo naar jullie zin hebben als de afgelopen weken.
    X

• 25 Oktober 2008 - 15:53

Elvera:

Hey Daan,

Wat gaat de tijd hard! Maar jullie doen wel echt super leuke dingen.

Ik ben alweer benieuwd naar de foto's en verhalen van Nieuw-Zeelaand!

X

• 26 Oktober 2008 - 20:03

Ruud:

Souveniertjes betekent toch ook pinguin?????