Dreams do come true ... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Danielle Bol - WaarBenJij.nu Dreams do come true ... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Danielle Bol - WaarBenJij.nu

Dreams do come true ...

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

25 November 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Heey!

Vanaf Dunedin zijn we via een mooie route naar de Otago Peninsula gereden en dat was zo gaaf! Eerst hebben we tevergeefs naar Albatrossen gezocht maar later hebben we erg veel wildlife gezien! Bij Pilots beach hebben we fur seals gezien, super stoer was dat. Er zat er eentje op een paar meter afstand lekker te poseren voor de camera in het zonnetje. Ook hebben we er nog een paar in de zee zien flipperen. Bij het visitor center was ons verteld dat al het wildlife alleen toegankelijk was via een (dure) tour maar op advies van de LP zijn we lekker eigenwijs zelf naar Sandfly Bay gereden. Hier was het niet alleen enorm mooi maar er zaten ook zeeleeuwen, zeehonden en blue pinguins! Via een hele heftige walk over de zandduinen kwam je bij een praktisch verlaten strand waar we al gelijk een dikke slome zeeleeuw zagen. In de loop van de middag hebben we er wel 15 gezien denk ik. Aan het einde van het strand lagen veel rotsen en daar zaten de , een stuk speelsere, zeehonden. We hebben ze over de rotsen zien hupsen en van de zee het strand op zien komen :) De pinguins zagen we in eerste instantie niet maar toen we onder de rotsen gingen kijken zaten de blue pinguins daar rustig onder, heel leuk! Nadat we waren bijgekomen van al het geklim zijn we doorgereden naar Omaru, zon 5 kwartier ten noorden van Dunedin. Vanaf 17.30 kwamen hier de zeldzame yellow-eyed pinguins aan land en mocht het nou net 18.00 zijn toen we er voorbij reden! Dus vanaf een hide hebben we daar nog een paar yellow-eyed pinguins op het strand zien lopen. Savonds hebben we nog wat kilometers gemaakt richting Mt.Cook en tegen 21.00 hebben we een hostel gepakt bij Omarama. De omgeving daar was echt werelds! Geen beschaving te bekennen rondom het hostel, alleen maar groene heuvels met schapen en de enorme bergen op de achtergrond.

De volgende dag zijn we in een uurtje naar Mt.Cook (de hoogste berg van Australasia 3755m) gereden. De weg erheen is erg gaaf want je rijd echt recht op de southern alpes af, een enorme rij met sneeuw bedekte bergen. Van de 27 NZ bergen boven de 3050m liggen er 22 in het Mt.Cook NP. Vanaf het visitor center hebben we een walking track gelopen naar een lookout waar je een gaaf beeld had van Mt.Cook zelf en de gletsjers rondom. Na de walking track hebben we nog een korte stop gemaakt bij Lake Pukaki vanaf waar je weer een prachtig uitzicht had op de southern alpes over het enorm blauwe water van het lake. Vanaf hier reden we in 1,5 uur naar Lake Tekapo waar we bij aankomst in het hostel gelijk in slaap vielen.

Zaterdag zijn we de kleine Mt.John op gereden voor een mooi uitzicht over Lake Tekapo met de bergen op de achtergrond. Via het helder blauwe lake zijn we naar de Church of the Good Sheperd gereden maar daar waren we snel weer weg aangezien daar net een blik Chinese touristen was opengetrokken. Vanaf hier zijn we verder gereden richting Christchruch met een korte stop in Geraldine, waar het inmiddels prachtig weer was geworden. Bij het visitor center werd ons aangeraden om via de scenic inland route verder te rijden gezien het lekkere zonnetje en dus de mooie uitzichten. Het was inderdaad een mooie route met de southern alpes die langzaam verdwijnen in je spiegel en worden ingewisseld voor het saaie vlakke landschap hoe dichter je bij Christchurch komt. We zijn niet de stad ingegaan maar richting de Banks Peninsula gereden. Na een uurtje zit je weer in een prachtige omgeving van groene heuvels met de Akaroa harbour er tussen.

Zondag hadden we mooi weer (zon en 22 graden) en dus mooie uitzichten! We zijn begonnen in Akaroa, het stadje stelde niet zo veel voor maar de haven was leuk en het lag in een erg mooie omgeving. Vanaf hier hebben we de touristische route genomen met een stop bij Le Bons Bay en Little Akaloa Bay, beide mooie baaitjes aan de zee. Na een laatste blik op de mooie omgeving bij de Hilltop Lookout zijn we teruggerede naar Christchurch. We wilden nog een drankje doen bij de haven van Lyttelton (12km van Christchurch) maar dit bleek een ''working harbour'' te zijn met alleen maar hijskranen en lelijk schepen. Dus dat werd een flesje wijn in het hostel

Gisteren kon ik mijn bed echt niet uitkomen, ben niks meer gewend qua wijn drinken denk ik ;) We hebben eerst onze sunny ingeleverd (in totaal hebben we 5300 km gereden!) en toen zijn we Christcurch gaan verkennen. We hebben een beetje door het centrum en de botanische tuin rondgelopen en eindelijk Nick zijn All Blacks rugby gekocht ;) Vandaag zijn we ook nog in Christchurch en vanavond vliegen we eerst met een binnenlandse vlucht naar Auckland en vandaf daar in meer dan 12 uur naar LA (met 21 uur tijdsverschil!). Vanuit LA zullen we ook nog een laatste update geven voor dat we naar huis vliegen.

Dit was al weer onze laatste update vanuit Downunder! Austalie en Nieuw-Zeeland waren alles wat ik ervan verwachtte en nog heel veel meer. Welk land er leuker was? Ik zou het niet weten ... Australie was zo relaxed met de camper, heeft de meest prachtige stranden, geweldige National Parken en uiteraard de super leuke kangaroes. Nieuw-Zeeland heeft een erg indrukwekkend landschap met enorme bergen, de helder blauwe lakes en de bizarre hoeveelheid ruimte die dit land heeft. Australie en Nieuw-Zeeland zijn anders, in de meest positieve zin van het woord. Ik vind het ook erg jammer om weg te gaan want ik had zo nog maanden kunnen blijven, wat een leventje hier ....

X Nick en Daan

• 24 November 2008 - 23:17

Hey Alle2:

Wat een geweldig avontuur hebben jullie daar gehad en wat hebben wij genoten van de verhalen en de foto's.....dat zullen wij ook missen. Op naar de volgende wereld met alweer een ander verhaal en andere belevenissen. Goeie reis!!!
    kuskus mamsie

• 25 November 2008 - 08:15

Ellen:

En dan zijn daar eindelijk de schapen... en ik voor jullie reis maar denken dat schapen het einig was in NZ.
    En dan nu Back to 21st century.

• 25 November 2008 - 08:24

Duin:

Leuke portret foto's van Nick zeg ;-)

• 25 November 2008 - 08:46

Paps:

Weer schitterende plaatjes en leuk verhaal. Kunnen jullie in LA nog even oefenen met drinken voordat jullie weer naar NL komen!

• 25 November 2008 - 12:28

Joyce Bolleboom:

Hoi
    Nou het zit er weer bijna op he,geniet nog van de laatste dagen,want als je weer in Ned. bent begit het echte leven weer. Groetjes en een hele goede terug reis.

• 25 November 2008 - 14:17

Adri En Jos:

Jammer dat de tijd er bijna op zit :( maar jullie pikken er met het rondje om de wereld vandaag toch mooi een dagje bij :) veel plezier!

• 27 November 2008 - 00:01

Opa Bergman:

Jammer dat jullie vakantie (reis rond de
    wereld} er bijna op zit.
    Geniet er nog even van.
    Groetjes

Opa

• 27 November 2008 - 21:07

Tamara:

Geniet nog even van de rest van jullie vakantie.
    Wij verheugen ons al op jullie leuke verhalen...
    xxx Tamara