Last But Not Least: LA! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Danielle Bol - WaarBenJij.nu Last But Not Least: LA! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Danielle Bol - WaarBenJij.nu

Last But Not Least: LA!

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

29 November 2008 | Verenigde Staten, Los Angeles

Heey allemaal,

Het was wel een kleine cultuurshock toen we van het relaxte downunder naar de chaos van Los Angeles gingen zeg haha! We moesten opeens weer rechts rijden in plaats van links, men spreekt Spaans (?) in plaats van Engels en de relaxte Aussies en Kiwis werden ingewisseld door overdreve (dikke) chagerijnige Amerikanen en nog heel veel meer Mexicanen. We hadden in Nederland al een hotel geboekt voor de eerste 2 dagen omdat de wisselkoers toen zo gunstig was. Echt een prima hotel en erg centraal gelegen in Hollywood in een zijstraat van Hollywood Boulevard en Sunset Boulevard.

De eerste 2 dagen hebben we Hollywood verkend. Via Hollywood Boulevard zijn we over the walk of fame langs o.a. de Hollywood & Highland shoppingmall, het Hollywood Museum, het Chinese Theatre, het Kodak Theatre (voor de oscars), het Hollywood Wax Museum en het Ripleys Believe It Or Not Museum gelopen. Je komt echt van alles tegen daar, van Spiderman en Batman tot inzichzelf-schreeuwende zwervers en uiteraard ladingen Chinezen met hun fototoestel. Ook hebben we een mega-toeristische Hollywood tour gedaan. We begonnen bij de Hollywood Hills en het Hollywood sign en toen naar Beverly Hills en Bel Air. Beverly Hills is al luxe maar in Bel Air staan huizen, ongelooflijk! We hebben de huizen van Brad & Angelina, David Beckham, Dr.Phil, Gwen Stefanie, Cindy Craford (mooi!), Michael Douglas, Danny deVito, Madonna, John Travolta en nog vele anderen gezien. Ze wonen allemaal netjes op een rijtje ;) Verder ook de plek waar Marilyn Manroe is gestorven, waar Fresh Prince en Scarface zijn opgenomen en Greystone waar heel veel films en TV Series zijn opgenomen. Vervolgens zijn we via het mega fancy Rodea Drive (Gucci, Fendi, Dolce & Gabbana) teruggereden naar het niet zo fancy Hollywood. Donderdag was het Thanksgiving hier in Amerika, gewoon al de supermarkt in gaan op de dag ervoor is al een attractie opzich, die Amerikanen slaan eten in, echt bizar! Wij wilden ook ergens kalkoen gaan eten maar in Hollywood is het (voor ons gevoel) niet zo heel veilig en gezien het winter is, is het al om 17.00 donker.

Voor vrijdag en zaterdag hadden we een auto gehuurd. Eerst zijn we op zoek gegaan naar de Playboy Mansion haha, we hadden gehoord waar het zat dus dat wilden we wel even zien. Helaas geen Hugh Hefner en Playboy Bunnys gezien, alleen een heel groot hek ;) Na een rondje Rodeo Drive zijn we naar de kust gereden. Eerst Venice Beach, wat een freak show die Venice Boardwalk! Echt een verzameling van wietrokende hippies, ladingen zwervers en bedelaars die de beste gesprekken met hun andere persoonlijkheden leken te voeren, dronkelappen, wannabe kunstenaars. waarzegsters, ''muzikanten'', vol-getatoerden Mexicaanse basketballers, bodybuilders en speedos en alles wat daar tussen zit. Deze ''interessante'' combinatie van mensen verkoopt zonnebrillen, schreeuwt het woord van God en vraagt geld om hun schildpad te aaien. Na 2 uurtjes onze ogen uit te hebben gekeken zijn we doorgereden naar Manhattan Beach, de LP omschrijft het als ''impossibly perfect'' maar na de gehele oostkust van Australie gezien te hebben ben je toch wat verwend geraakt ;) De volgende dag zijn we naar Malibu gereden via de Pacific Coast Highway. In mijn hoofd was dit het strand der stranden van Amerika en het is ook zeker niet lelijk maar waarom men hier massaal > $10mln voor een huis neertelt is voor ons tot op heden toch echt een raadsel. Er staan echt prachtige huizen (in de smog) in de Santa Monica Hills alleen met enorme lelijke electriciteitskabels ervoor, een 8-baans snelweg en dan komt pas het (smalle) strand. Wel hadden we lekker weer en hebben we onze ogen weer goed de kost gegeven aan de talloze Lexus, Mercedes, BMW, SUVs en alle andere autos die een stuk duurder waren dan onze Mazda 5.

Vanavond is ons laatste avondje en gaan we nog even ergens uiteten en een drankje doen. Morgen vliegen we om 16.00 in een kleine 11 uur naar Londen waar we na ruim 3 uur wachten doorvliegen naar Amsterdam. Om 16.00 zullen we weer op Nederlandse bodem zijn. We hopen dat jullie het leuk vonden om onze berichtjes te lezen de afgelopen 3 maanden. Voor mijzelf kan ik in ieder geval zeggen dat ik een wereldtijd heb gehad en dat het echt de 3 gaafste, avontuurlijkste en gelukkigste maanden van mijn 23-jarige bestaan zijn geweest :)

Tot snel,
X Nick en Daan

P.S. Voor de paps en mams die ons komen ophalen: houd even ons vluchtnummer in de gaten want mijn telefoon is al een paar weken geleden gesneuveld en die van Nick laadt niet op in de Amerikaanse adapter

• 30 November 2008 - 00:35

Marjon:

Super dat jullie het zo leuk hebben gehad samen. Het koude en saaie Nederland zal wel weer even wennen zijn!!! Geniet van jullie laatste avondje!!! en tot gauw!

xxx

• 30 November 2008 - 02:15

Elvera:

Hey Daan,

Is weer eens wat anders een rondje Hollywood.. Nog sterren tegen gekomen ;)

Nog maar 1 dagje en dan ben je weer in het zeeeeer koude Nederland.. brrrr

X

• 30 November 2008 - 10:02

Ellen:

Zal de mooie verhalen en foto's wel gaan missen, maar het is toch wel fijn om jullie weer veilig op nederlandse bodem te weten.
    Hopelijk hebben jullie een voorspoedige reis terug. En fijn dat het zo'n super reis is geworden.
    tot gauw
    xx

• 30 November 2008 - 10:02

Hey Alle2:

.....zelfs op de strandfoto staat het vol met huizen.....wat een verschil met de prachtige stranden uit die andere wereld!! Ben blij dat jullie dit allemaal hebben kunnen beleven en ja......wij hebben genoten van de verhalen en de prachtige foto's. Laatste kus op afstand.......
    kuskus mamsie

• 30 November 2008 - 11:46

Rob En Rita:

Heerlijk om jullie enthousiaste verhalen gelezen te hebben de afgelopen drie maanden. Het voelde als een beetje vakantie voor onszelf! Fijn dat jullie het ook samen zo goed hebben gehad. We hopen jullie snel te spreken, maar kom eerst maar even lekker bij!

• 30 November 2008 - 12:09

Broertje:

In de aller laatste post nog even een foto speciaal voor je broertje! Wat lief. Althans ik neem aan dat die eerste foto over die Aston Martin DB9 Cabrio gaat toch?! :D

Tot snel!
    X

• 30 November 2008 - 13:13

Adri En Jos:

Fijn, dat we zo heerlijk hebben kunnen meegenieten van jullie belevenissen. Goede reis terug. Fijn om jullie snel weer te zien :)

• 30 November 2008 - 17:20

Paps:

Ontroerend: baby's coming home ....

• 30 November 2008 - 18:50

Tamara:

Wij zullen jullie verhalen zeker missen.
    Goede reis en tot gauw!
    xxx Tamara

• 01 December 2008 - 10:41

Mark O.:

Gaaf om al jullie verhalen te lezen. Het leek me echt een superreis!

Gaan jullie de koffers nog uitpakken of daarna weer op reis? haha!