The Beautiful Southwest - Reisverslag uit Albany, Australië van Danielle Bol - WaarBenJij.nu The Beautiful Southwest - Reisverslag uit Albany, Australië van Danielle Bol - WaarBenJij.nu

The Beautiful Southwest

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

31 Oktober 2010 | Australië, Albany

Hey!

De Southwest is een uitzondering op de rest van Western Australia wat betreft de te rijden kilometers, je hoeft hier geen enorme afstanden af te leggen om veel te zien, heerlijk! Dit zorgt er echter wel voor dat dit ook een ideaal gebied is voor veel locals om op vakantie te gaan. En deze family fun holiday dorpjes hebben wij nou dus precies ontweken :)

Onze trip gaat verder bij Cape Naturaliste, hier had je een enorm uitzicht over de zee met in de verte de springende walvissen! De stranden hier om heen waren wit met een turquoise blauwe zee, prachtig! Bij Yallingup hebben we vervolgens onze ogen uitgekeken hoe de enorme golven tegen de rotsen kletterden.

Bij Cape Leeuwin hebben we op het meest zuidwestelijke puntje van Australië gestaan met uitzicht op de Indian en de Southern Ocean die hier bij elkaar komen. Vanaf hier zijn we landinwaarts gereden en zijn we door de groene heuvels en het karri forest langs de Blackwood River naar Manjimup gereden. We hebben inmiddels al heel veel insecten en andere onprettige beesten gezien, maar toen ik hier een dikke spin in de camper vond was ik toch niet zo blij .... ik hou echt niet van dit formaat spinnen op de plek waar ik slaap!

Op weg naar Pemberton kwamen we langs de Diamond Tree Lookout. Dit is niet zomaar een lookout, maar een oude firefighters lookout. Dit houdt in dat brandweermannen hier tientallen jaren geleden metalen pinnen in de enorme karri trees hebben gestoken zodat ze een trap naar boven hadden om het eventuele vuur in de verte te spotten. Dit leek me wel wat dus ik liep direct naar de boom en begon fanatiek naar boven te klimmen. Na een meter of 25 stopte ik om even van het uitzicht te genieten en realiseerde mij toen ‘’ik zit helemaal nergens aan vast?!’’. Ik kreeg mezelf geen treetje meer hoger en met trillende benen ging ik weer naar beneden, het zit me nog steeds dwars dat ik niet gewoon naar boven ben geklommen ;) Nick is echter wel de volledige 58 meter naar boven gegaan!

Vanaf Pemberton hebben we de Karri Forest Explorer Drive gereden. Deze 86 km lange (voornamelijk gravel) route rijdt door de prachtige bossen van Gloucester NP, Big Brook Forest, Beedelup en Warren NP. Een gave route tussen enorm hoge bomen, langs watervallen en langs de hoogste ‘climing tree’: de Dave Evans Bicentennial Tree. Met wel 75 meter hoogte zag deze klim er gewoon doodeng uit. Nick is tot zo’n 25 meter geklommen en kwam toen terug omdat hij de boom boven hem wel erg hard zag wiebelen. Later lazen we ook dat de boom met harde wind (en dat was er die dag) wel 1,5 meter naar links en 1,5 naar rechts kan buigen. Geloof me dan wordt je niet blij op dat stalen stangetje ....

Via Northcliff zijn we vervolgens naar Windy Harbour gereden, hier zit namelijk het D’Entrecasteaux NP. Er was slechts een paar kilometer 2WD toegankelijk maar dit geweldige NP was zeker de moeite waard met de spectaculaire views van de ruige kust.

In Shannon NP hebben we vervolgens de Great Forest Trees Drive gereden, een 48 km gravel drive door wederom een spectaculair NP met 85 meter hoge bomen. Op weg naar Walpole hebben we nog een kleine detour genomen naar Mandalay Beach. Dit strand is onderdeel van het eerder bezochte D’Entrecasteaux NP en was erg indrukwekkend. Een enorm ruige zee met het strand en de rotsen op de achtergrond.

We moeten dagelijks op de rem voor overstekende kangoeroes, hagedissen, koeien of iets dergelijks, maar op weg naar Mount Frankland mochten we stoppen voor een ruim 2 meter lange slang. Dit formaat waren we nog niet eerder tegen gekomen! Maar goed, we zijn naar de top van Mt Frankland geklommen voor een erg gaaf 360 graden view van de bosrijke omgeving. Bij Walpole hebben we de Giant Tingle Tree bewonderd en zijn we vervolgens naar de Valley of the Giants gereden voor de Treetop Walk. Je loopt hier over een metalen ‘wiebelbrug’ op zo’n 40 meter hoogte tussen de boomtoppen van het Tingle Tree Forest, erg stoer!

Op weg naar Albany zijn we nog langs Greens Pool en de Elephants Rocks gereden in het William Bay NP. Het was niet alleen mooi om te zien, we hebben inmiddels ook weer een strakblauwe lucht en een heerlijk zonnetje!

Ongelooflijk dat we inmiddels pas op de helft van onze reis zitten, we hebben al zo ontzettend veel gezien en gedaan. Maar wel heel gaaf dat we nog zo lang te tijd hebben want het is weer geweldig hier!!

Liefs Nick en Daan

• 31 Oktober 2010 - 09:22

Anne:

Dat klimmen zonder dat je ergens aan vast zit...mij niet gezien. Verder klinkt het super! Heel veel plezier nog!

• 31 Oktober 2010 - 09:36

Ellen:

Weer spannend allemaal.
    En dat klimmen brrrrr.

• 31 Oktober 2010 - 10:17

Kees En Ieteke:

Wat een fantastische reis. Blijf voorzichtig en genieten. Hier alles goed. Ik ben 2 jaar als ZZP'er onder de pannen dus dat is ook opgelost.
    Groeten Ieteke en Kees.

• 31 Oktober 2010 - 10:24

Paps:

Dat klimmen zonder iets vind ik ook maar niets. De rest wel!

• 31 Oktober 2010 - 11:40

Adri En Jos:

Dat klimmen is inderdaad wel heel stoer; maar die insekten en slangen vind ik toch niet zo heel geweldig; de foto's zijn weer prachtig. Je voelt je wel heel nietig tussen al die giants.

• 31 Oktober 2010 - 14:20

Tamara:

Wow, wat spannend, brrrrr!! Heel veel plezier verder....

• 31 Oktober 2010 - 18:32

Marcella Bossers:

He Daan,

ik zag vandaag op je Linkedin dat jullie in Australie zitten en dacht...ik ga eens kijken of ze wat updates geeft op waarbenjij. Inmiddels ben ik een uur verder met al jou/jullie reisverslagen vanaf 2005. Wat ongelofelijk hoeveel je van de wereld gezien hebt en wat een prachtige reis zijn jullie nu aan het maken! Ben heel blij met de foto's aangezien ik te bang zou zijn om zelf al die dingen te ondernemen. Op deze manier krijg ik dus ook nog een beetje Australie mee in mijn opvoeding.
    Iig heel veel plezier nog, lees dat jullie op de helft zitten dus heb de komende tijd genoeg te lezen. Geniet er nog van verder!

Liefs,
    Marcella

• 31 Oktober 2010 - 18:51

Elvera:

Haha Daan, ik wist niet dat je bang bent voor spinnen :) maar het ziet er echt 'as usual' super uit! Op de helft pas pfff... Moeten we al die tijd nog zonder je op stap! Nou nog veel plezier samen! X

• 01 November 2010 - 08:14

Marjon:

Wat een avontuurlijke klimtochten!!

• 02 November 2010 - 21:19

Sint:

Ik sluit mij aan bij de andere reacties!!!! GAAAAAAAFFF

• 05 November 2010 - 15:22

Opa:

Niet anders dan met plezier je reisverhalen gelezen en de foto's bekeken. Dat jij niet gauw bang bent heb ik allang door,maar Nick lijkt mij soms een beetje te driest.
    Groetjes en nog veel plezier.

• 05 November 2010 - 15:41

Opa:

Prachtige natuur,mooie foto's en belevenissen.
    Ik zie het in gedachten allemaal voor me. Ik zou het mee willen maken.
    Helaas zal dit niet meer
    gaan en daarom vind ik je verhalen en foto'S ook
    zo leuk. Ga zo door.

Liefs