Happy Happy Happy - Reisverslag uit Hobart, Australië van Danielle Bol - WaarBenJij.nu Happy Happy Happy - Reisverslag uit Hobart, Australië van Danielle Bol - WaarBenJij.nu

Happy Happy Happy

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

29 December 2010 | Australië, Hobart

Hey!

We zijn vrolijk verder gegaan in het volgende NP, namelijk bij Lake St Clair in het Cradle Mountain-Lake St Clair NP. Dit is het diepste natural freshwater lake van Australië (-167m). Nadat we hier een walking track hebben gelopen zijn we doorgereden over de Lyell Highway. Deze spectaculaire snelweg gaat door het Franklin-Gordon Wild Rivers NP en heeft onderweg 3 leuke korte walking tracks. De eerste was door het regenwoud langs de wilde Franklin River waar we een hele nieuwsgierige echidna (mierenegel) tegenkwamen. Normaliter springen deze beestjes al in een prikkelbol als je ze op een paar meter nadert, maar deze liep gewoon vrolijk met ons mee haha. Erg leuk om deze echidna te zien waggelen en graven alsof we er niet waren! De tweede was een steile walk naar de lookout op Donaghys Hill waar we een prachtig uitzicht hadden over de Franklin River, de omringende bergen en wilderness zover je kon kijken! De laatste walk was bij de Nelson Falls midden in het regenwoud, ook erg mooi.

Vervolgens zijn we via Queenstown door de bergen naar Strahan geslingerd. Dit is het enige dorpje van ‘formaat’ hier aan de ruige westkust, maar met slechts een paar honderd inwoners stelde het weinig voor. We hebben hier wel een korte walking track naar de mooie Hogarth Falls gelopen. Op weg naar Zeehan kwamen we langs de 30 meter hoge spierwitte Henty Sand Dunes, eenmaal boven op de duinen (pffff!!) hadden we een enorm uitzicht tot aan de Southern Ocean.

Vrijdag hadden we een heerlijk zonnetje als kerstkadootje en daar waren we heel blij mee want we gingen naar Cradle Mountain in het Cradle Mountain-Lake St Clair NP. De kans op helder weer is hier namelijk slechts 1 op 10! We zagen een perfecte weerspiegeling van Cradle Mountain in Dove Lake, geweldig! We hebben de 6km walking track rondom het meer gelopen en het was zo mooi, echt een paradijsje! We werden onderweg blij verrast door een overstekende echidna en zijn ons rot geschrokken van een overstekende slang haha. Kerstavond hebben we gevierd in Burnie, een heerlijk etentje in de zon!

Na ons kerstontbijtje zijn we de volgende dag via de noordkust verder gereden naar het westen helemaal naar Arthur River, ‘The Edge of The World’. Vanaf hier is er niks anders dan zee (onder Afrika door) tot aan Argentinië! Het noordwestelijk stuk van Tasmanië voelt ook echt als het randje van de (bewoonde) wereld want er staan amper meer huizen en je ziet alleen maar koeien, schapen, uitgestrekte groene heuvels, bos en eagles die zich te goed doen aan de roadkill. Helaas weer dezelfde (lange) weg terug en nu zijn we gestopt bij Stanley. Hier staat de 13 miljoen jaar oude ‘Nut’, een 152m hoge vulkanische formatie. Om ons kerstetentje te rechtvaardigen zijn we deze ontzettend steile Nut opgelopen, pffff ..... Je hebt wel een mooi uitzicht als je eenmaal boven bent ;)

Tweede kerstdag zijn we langs de noordkust verder gereden naar het oosten en na een stop bij Penguin en Devonport zijn we via de Herritage Highway van Launceston terug naar Hobart gereden. Onderweg hebben we bij Ross de Female Factory bezocht, één van de weinige vrouwengevangenissen in de kolonie. Ook dit was weer erg indrukwekkend.

Maandagochtend vroeg stonden we met slechts een paar graden boven nul en in de keiharde wind onze spullen in te pakken want de camper moest al weer worden ingeleverd! We hebben toch weer 2826 km gereden in 13 dagen en geloof me er is geen paar meter rechtdoor of vlak hier! Dat maakt het totaal 25.713 km .... dat wordt bij thuiskomst een paar jaar fietsen ter (CO2)compensatie ;)
We zijn inmiddels in Hobart, de hoofdstad van Tassie en het is hier erg gezellig! We hebben een super hostel in hartje centrum, het is heerlijk weer en momenteel is hier het 7-daagse ‘Taste Festival’. Ruim 70 stands waar je lokaal eten en wijn kan proeven, er is live muziek en dit alles in de haven waar ook de boten van de Sydney-Hobart Yacht Race binnen komen!

Morgen vliegen we al weer terug naar Melbourne, damn wat gaat de tijd opeens snel! En uiteraard willen we jullie alvast een gezond, gelukkig en avontuurlijk 2011 wensen!!

X Nick en Daan

• 29 December 2010 - 08:51

Hey Alle2:

Dat happy, happy, happy spat wel van jullie gezichten af!!
    Have fun in Melbourne!!
    kuskus mamsie

• 29 December 2010 - 09:15

Adri En Jos:

Goed te zien dat jullie happy zijn. Geniet nog van happy days in Melbourne. Wij wensen jullie alvast een gezond en happy new year!

• 29 December 2010 - 09:15

Anne:

Klinkt weer super. Heel veel plezier nog en jullie ook een goed 2011. Echt leuk om dat daar te vieren!

• 29 December 2010 - 10:40

Hallo:

Nou ik wil ook wel naar die vrouwen gevangenis!! Haha. Maar wad een kilometers zeg! Probeer dat noch maar eens te toppen! Succes... Tot snel weer en jullie ook een super oud&niew gewenst! Dikke zoen(voor daan natuurlijk) en tot snel weer! Lee en denk ook mirjam denk ik!

• 29 December 2010 - 10:51

Paps:

Inderdaad: leuk, happy faces. Jullie zijn natuurlijk blij dat het er bijna op zit ;-) Oud en nieuw bij 40 graden?

• 29 December 2010 - 11:38

Ellen:

Cradle mountain is inderdaad een heel mooi kerst kadootje.
    Een hele fijne New Years Eve in Melbourne en een Happy 2011

• 29 December 2010 - 17:30

Peet:

Fijne jaarwisseling!!!

• 29 December 2010 - 19:19

Rob En Rita:

Zo langzamerhand moeten jullie maar eens gaan wennen aan sneeuw en kou... Zal wel even wennen zijn. Goede laatste weken in Australie en natuurlijk een fantastisch nieuwjaar gewenst.

• 30 December 2010 - 10:13

Tamara:

Leuk die happy gezichtjes van jullie!
    Geniet nog van jullie laatste weken, fijne jaarwisseling en alvast een gezond en happy 2011!!

• 03 Januari 2011 - 07:12

Mark En Josee:

Veel plezier nog de laatste weken van jullie reis!!! wij vertrekken morgen jammer genoeg uit Oz!

• 04 Januari 2011 - 15:51

Dirkie:

Heeey Nick en Daan leuk verhaal !! Komen jullie nou terug of blijven jullie in Hongkong? Kan ik al een afspraak maken of zitten jullie tot de zomer vol ??? ;)