I Don't Wanna Leave!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Danielle Bol - WaarBenJij.nu I Don't Wanna Leave!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Danielle Bol - WaarBenJij.nu

I Don't Wanna Leave!!

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

04 Januari 2011 | Australië, Melbourne

Hey!

Na een geslaagd laatste avondje in Tassie, een etentje in een overheerlijk Grieks restaurant en een drankje in de Ierse Pub, was het wat vroeg uit checken de volgende morgen, maar gelukkig was het slechts een uur vliegen en toen waren we weer op het vaste land.

Met oudjaar lagen we met 40 graden heerlijk op het strand bij St Kilda. Na het eten hebben we een paar drankjes gedaan in het hostel en toen zijn we uiteraard naar het vuurwerk gaan kijken! Op meerdere plekken langs de Yarra River werd vuurwerk afgestoken en wij stonden op de brug bij Federation Square met spectaculaire views van de skyline. Echt heel gaaf om met zo ontzettend veel mensen af te tellen naar het nieuwe jaar! Tot dat het vuurwerk is afgelopen en ál deze mensen tegelijk zich willen gaan verplaatsen haha ;) Toen was het uiteraard tijd om te gaan stappen, maar het bleek dat je overal kaartjes in de voorverkoop had moeten kopen, tja en daar hadden we dus niet aangedacht. Gelukkig hebben we kunnen regelen dat iemand ons, langs de rij en zonder kaartje, naar binnen heeft kunnen loodsen in een leuke tent. Was al met al een erg geslaagde jaarwisseling!

Als aardig fanatieke tennisfan is het nog al frustrerend om vlak voor de Australian Open in Melbourne te zijn, wetende dat je nét 2 weken te vroeg naar huis gaat. Maar ja ons budget is helaas niet onuitputtelijk gebleken. Om de pijn wat te verzachten kan je gelukkig een tour door de Rod Laver Arena en de Hisense Arena boeken. Toen we vanuit Tassie in Melbourne aankwamen heb ik uiteraard direct geïnformeerd naar deze tours want stel je voor dat we het zouden missen! Wat bleek nou, heel Melbourne Park was al weken dicht ter voorbereiding op de Australian Open! Geen tours, beveiliging, hekken, had totaal geen zin om er heen te gaan, néééé!! Ik was in London bij Wimbledon ook vlak voor het toernooi en daar liepen de tours gewoon continue door dus dit was nogal een verrassing. Mijn goede voornemen was bij deze om uiteraard toch op een manier Melbourne Park binnen te komen! Dus 1 januari zijn we naar Melbourne Park gegaan. Misschien is er wat over hekken geklommen, misschien ook niet, hoe dan ook we waren binnen ;) Op een gegeven moment zagen we dat 2 beveiligingsmannetjes een hek dichtdeden maar niet op slot, waarschijnlijk om hun rondes makkelijk te houden. Dus wij zijn snel naar binnen gegaan en we konden zelfs op de banen lopen! Ik kon het niet laten om in de scheidsrechterstoel te klimmen en toen zag de beveiliging ons haha. Ze probeerden ons eerst serieus toe te spreken maar toen ze zagen hoe enthousiast ik was schoten ze in de lach en vroegen ze ons of de foto’s goed waren gelukt haha .... maar of we wel wilden vertrekken, jammer ;)

Verder is Melbourne een heerlijke, geweldige en levendige stad. We zijn nu helemaal in de war, moeten we nou in Sydney of in Melbourne gaan wonen .... geintje toch ;) Prachtige gebouwen, de geweldige ligging aan de Yarra River, de vele terrasjes, helemaal leuk! Verder zijn we nog naar de Docklands geweest, de enorme Queen Victoria Market met bijna 1000 stalletjes, hebben we lekker in het park gelegen, in het historische trammetje gereden en hebben we nog veel meer leuke dingen gedaan.

In de loop van zondag haalde de strakke planning en de vele indrukken van de afgelopen maanden mij helaas in. Dus dat was de afgelopen 2 dagen in bed liggen met hoge koorts (wat voor gezellig gebrabbel zorgde ‘s nachts) erg pijnlijke spieren en knieën, hoesten en nog meer gezellige dingen. Gelukkig heb ik een lief vriendje die heel goed voor mij heeft gezorgd en lekker in de weer is geweest met natte lapjes en koude drankjes. Ik heb eerlijk gezegd al een hekel aan vliegen in verband met mijn rug dus we hebben net de halve drogist leeg gekocht en ik hoop dat ik mij snel beter voel!
Dit is namelijk ons laatste berichtje uit Oz, want morgenochtend vroeg vliegen we in 15 uur (via Sydney en Manila) naar Hong Kong. Ik moet eerlijk zeggen ... ik wil helemaal niet weg!! We hebben hier zo’n wereldtijd gehad en ons leventje hier bevalt me wel!!

But No Worries, We Will Be Back … Someday …

X Nick en Daan

• 04 Januari 2011 - 08:07

Marjon:

De tijd is voorbij gevolgen zeg!! Jammer voor jullie dat het er weer op zit! Aan jullie verhalen te lezen hebben jullie wel een wereldtijd gehad!

tot snel!

xx

• 04 Januari 2011 - 08:14

Mickael:

Balen, balen, balen, echt balen dat jullie weer terug moeten!!!!!! Maar als de verhalen al zoveel enthousiasme uitstraalde moeten jullie helemaal een perfect gevoel mee naar huis nemen! Bij ons was de Rod Laver Arena dicht vanwege BonJovi, the bitch!

tot snel
    Mick

• 04 Januari 2011 - 08:15

Elvera:

Hey Daan en Nick,

Nog de beste wensen. Dat komend jaar maar net zo goed mag worden als jullie afgelopen half jaar!!

De tijd is echt heel erg snel voorbij gegaan. Vast een heel erg gek idee dat je weer bijna in Nederland zit. Het is hier nog steeds koud en grijs.. Maar ja wij zijn wel blij als jullie weer terug zijn hoor!

Nou Daan tot snel!

X

• 04 Januari 2011 - 08:53

Adri En Jos:

It's always good to be back home. Goede terugreis!

• 04 Januari 2011 - 10:42

Karen:

Haha, wat een mooi verhaal weer! Gelukkig kon de beveiliging er om lachen! Wel jammer voor jullie dat het bijna voorbij is, maar Nederland is ook heel leuk hoor ;-)
    Tot snel! Xx

• 04 Januari 2011 - 14:07

Ingrid:

't Was er nog niet van gekomen om jullie ook GELUKKIG NIEUWJAAR te wensen, dus bij deze! En verder Happy Landings, te beginnen in Hongkong als 'toetje' wat jullie toeristen plezier betreft en prettige terugreis en vrolijke aankomst, waar menigeen zo langzamerhand toch wel heel erg naar zal uitkijken...

• 04 Januari 2011 - 18:20

Paps:

Ik zal de verhalen over jullie "spectaculaire views" missen. Doe er in elk geval nog één over Victoriria Peak en één over de Hong Kong skyline by night!

• 04 Januari 2011 - 18:26

Ellen:

Jullie weten zelfs een bezoekje aan een tennisbaan spannend te maken...

• 04 Januari 2011 - 18:51

Rita:

En waar zijn nou de foto's van die ruige Australian footballplayers? Heb ik me al die maanden op verheugd...

• 04 Januari 2011 - 20:34

Lin:

Zoo strangers.. Gek hoor, bijna weer in het koude Nederland. Snap dat jullie er niet echt naar uitkijken.. Echt iets voor jou ook om nu ziek te worden, niet te gek doen hè ;). Wel weer wat beter nu? Stiekem kijk ik er wel naar uit dat jullie weer hier zijn..
    Tot heeel snel :). X

• 06 Januari 2011 - 14:23

Tamara:

Wow, Melbourne is ook mijn favourite!
    Geniet nu ook nog van Hong Kong......En goede reis terug naar koud Nederland, maar wel jullie warm huis ;-).