Shanghai - Reisverslag uit Shanghai, China van Danielle Bol - WaarBenJij.nu Shanghai - Reisverslag uit Shanghai, China van Danielle Bol - WaarBenJij.nu

Shanghai

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

06 September 2008 | China, Shanghai

Heey!

Hier is het eerste berichtje van ons wereldreisje! In Shanghai is echt weinig Chinees te bekennen, buiten het oude centrum verraden alleen de duizenden Chinezen dat je in China bent. Verder had het elke willekeurige enorme zakenstad kunnen zijn. Al vind ik dat wel jammer, we vermaken ons prima! Shanghai is boven verwachting en we hebben al erg veel gezien en gedaan. De dag dat we aankwamen hebben we niet veel meer gedaan dan over de Bund, de 'boulevard' aan de Huanpu River, gelopen. De tweede dag zijn we over Najing Road, de bekendste winkelstraat van Shanghai, naar People square gelopen. Hier staan echt mega veel enorme winkelcentra en andere grote gebouwen. Naar een rondje people square zijn we met de metro naar de Jing'an Temple gegaan, deze tempel is al een eeuwigheid in verbouwing dus er is niet zo heel veel te zien. Wel geeft het een goed beeld van het 'east meets west' waar Shanghai om bekend staat. Een tempel in de hijskranen pal voor een enorme wolkenkrabber. Vanaf hier hebben we de taxi naar de Jade Buddha Temple genomen, dit is de meest bekende Buddha tempel hier. Vervolgens zijn we naar Fuxing Park gegaan in de wijk 'French Concession east'. In dit park zie je allemaal slow-motion taichi types en heel veel oudjes die zitten te kaarten in de schaduw. Deze franse wijk zou heel interessant moeten zijn , maar na kilometers te hebben rondgelopen hebben wij het niet gevonden! Savonds zijn we weer in het donker naar de Bund gegaan voor de neon verlichte skyline, gaaf! We hebben gegeten op een boot met uitzicht op de enorme verlichte gebouwen aan de overkant van de rivier. Gisteren hebben we de taxi genomen naar Qibao, zon 30 kilometer uit het centrum. Dit zou een geweldig traditionel Chinees dorp moeten zijn, niet dus! Al snel waren we hier dus weer weg en zijn met 3 metros en een bus naar het oude centrum van de stad gegaan. Dit is erg leuk en lekker Chinees! Helaas stortregende het maar daardoor haden we wel een beetje de ruimte op de Yuyuan bazaar. Vandaag zijn we daar nog even naar terug gegaan om wat fotos te maken en omdat de Yuyuan gardens er naast zitten. Dit zijn klassieke Chinese tuinen, ook erg gaaf. Alleen mega druk op zaterdag! Vanmiddag zijn we via de Bund Tunnel (een neon verlichte tunnel onder de rivier door) naar Pudong gegaan. Dit is echt ongelooflijk volgebouwd met wolkenkrabbers. Hier zijn we ook naar de 88e verdieping van de Jinmao Tower gegaan (het 4e hoogste gebouw van de wereld) voor een mega uitzicht over tientallen kilometers Shanghai. Vanavond gaan we in het donker nog een boottocht doen langs de neon verlichte skyline van Shangai. Morgen is ons Chinese avontuur al weer voorbij en vliegen we naar Australie met een tussenstop en een nacht in Nieuw-Zeeland.

Liefs, Nick en Danielle

P.S. Ik heb al 125 fotos gemaakt haha dus het was lastig om er een paar uit te kiezen!

• 06 September 2008 - 09:35

Caro:

Hey lieverds! Hier jullie eerste berichtje terug :)...Super dat het zo leuk is! Geniet van je laatste dagje daar en op naar het volgende! xxx

• 06 September 2008 - 09:35

Anne:

Hi,
    klinkt toch als een goed begin, ook al was het iets anders dan jullie verwacht hadden. Ik ben hier weer begonnen met mijn 1e week werken, dus zou zo met jullie willen ruilen! Heel veel plezier in Australië.
    kus

• 06 September 2008 - 09:47

Hey Alle2:

Heerlijk om weer te lezen wat jullie meemaken en zien. Met ieder verhaal wordt Z'meer een beetje saaier!! Geniet en vertel ons alles!! Volgende keer met foto's!!
    kuskus mamsie

• 06 September 2008 - 10:20

Tamara:

Hallo Danielle & Nick,

Het is leuk om weer berichten van jullie te ontvangen. Het ziet er erg gaaf uit!Doe de groetjes aan Australie en geniet van alles.

Liefs, Tamara

• 06 September 2008 - 10:28

Ellen:

Net een paar dagen onderweg en al weer bij de 125! Hopelijk hebben jullie genoeg cards.... Volgens mij is het een goede keuze geworden. Enjoy.

• 06 September 2008 - 10:52

Joyce:

Nou het ziet er alweer geweldig uit hoor ,wij gaan morgen maar even een weekje naar mallorca.
    Nou ik hoor jullie wel weer Groetejes

• 06 September 2008 - 12:11

Sam:

Hey!

Dat doe je goed, weggaan als voor iedereen de vakantie voorbij is ;)
    Je verhalen en foto's van Shanghai komen me erg bekend voor! Willen de chinezen op de ook allemaal met je op de foto op de Bund? haha!

Heeeel veel plezier nog!

Kusjes Sam!

• 06 September 2008 - 12:55

Sher:

(shang)hai,

jeetje nu al zoveel gedaan ben benieuwd naal al jullie andele avontulen.geniet el lekkel van.
    gloetjes en een dikke kus shel

• 06 September 2008 - 12:56

Marjon:

Hi,
    klinkt super allemaal! geniet er van!

• 06 September 2008 - 13:04

Jos:

Zo jullie zitten niet stil, in het volgende verhaaltje kunnen we dus lezen dat je de kangaroe's een hand hebt gegeven? Gaaf hoor, veel plezier nog!

• 06 September 2008 - 13:10

Rob En Rita:

Zo, dat is een intensief programma! Heel goed, om er optimaal van te profiteren, nu jullie er toch zijn. Heel veel plezier in Australie.

• 06 September 2008 - 14:27

Adri En Jos:

Het ziet er allemaal weer heel gaaf uit. De smog lijkt mee te vallen; je kan de gebouwen tenminste nog onderscheiden. Goede reis morgen naar jullie volgende bestemming. Adri en Jos

• 06 September 2008 - 14:46

Samantha:

Hoi!!

Wow supergaaf zeg! Ben jaloers!! Veel plezier nog daar en alvast een goeie reis weer!!

xx Sam

• 06 September 2008 - 15:15

Paps:

Wat kan ik hier nog aan toevoegen: alweer een ervaring rijker! Tip: er schijnt in Shanghai een hele goede Chinees te zitten in een zijstraat van de Bund...

• 06 September 2008 - 15:25

Elvera:

Hey Daan,

Het ziet er super mooi uit! Heb je nog wel genoeg geheugenkaarten voor alle foto's van Nieuw Zeeland, Australie en de VS....??

X
    X

• 07 September 2008 - 15:55

Oma Rientjes:

Veel plezier en mooi weer in Australie.
    Kusjes Oma doei xxx

• 07 September 2008 - 16:50

Poekie:

Heey wereldreizigers! Ziet er bekend uit ;), en nu op naar Australia, ben benieuwd naar jullie verhalen en fotoos daar. Zeg ook ff tegen die ouwe bank dat we met 10 man 4-1 hebben gewonnen gister en Eindhoven zeer geslaagd was, dus hij mag lekker wegblijven :p
    Veel plezier nog

• 08 September 2008 - 07:05

POEN:

DAMN! zit er wel massive uit daar allemaal! lachuh man. Have fun nog. En daan; stuur Nick is naar huis, klan die helpen klussen.....

greetz.

Poen

• 08 September 2008 - 18:19

Kootie:

Berg ben dit weekend niet lam geweest dus vandaar ook geen bericht....

• 08 September 2008 - 18:20

Kootie:

kleintje dan... ziet er goed uit daar, toch wel wat indrukwekkender dan het het strijkijzer en het NN gebouw;)