Back to Basics and Beautiful Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Danielle Bol - WaarBenJij.nu Back to Basics and Beautiful Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Danielle Bol - WaarBenJij.nu

Back to Basics and Beautiful Byron Bay

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

09 Oktober 2008 | Australië, Byron Bay

Hey!

Ons vorige verhaal eindigde bij de Sunshine Coast. De Sunshine Coast (ten noorden van Brisbane) heeft prachtige stranden, helaas is het mega toeristisch en helemaal volgebouwd met resorts en reisbureautjes. De Gold Coast (ten zuiden van Brisbane) is het zelfde alleen dan ook nog met Seaworld, Warner Brothers Movie World, Wet & Wild en nog vele andere pretparken. Genoeg redenen dus voor ons om hier zo snel mogelijk voorbij te rijden! Voor Nick zijn verjaardag was het leuk geweest om naar Brisbane te gaan, genoeg mogelijkheden om te stappen hier uiteraard, maar het werd ons afgeraden. Het was dat weekend het laatste weekend van de schoolvakanties van Queensland, wat een gekkenhuis in en om deze miljoenenstad zou veroorzaken. Dat hebben we ook wel gezien toen we Brisbane voorbij reden. We zagen opeens een heel ander Australie dan dat we tot nu toe hadden gezien! Geen campings of picknickplek te bekennen, alleen 6 banen vol met file!

Onze reis slaat deze drukte lekker over en gaat verder in de national parken in het binnenland waar we een aantal dagen zijn gebleven. De eerste was Springbrook National Park. Hier zijn we naar Springbrook en Natural Bridge geweest, een national park in het regenwoud met veel watervallen. Hier hebben we verschillende walking tracks gelopen (ook achter de watervallen langs!) en hebben we veel lookouts bekeken. We sliepen ook in het national park, geen faciliteiten, maar wel een enorm mooie plek met niet veel anders in de buurt dan de duizenden sterren in de lucht! Vervolgens zijn we naar Mt Warning National Park gegaan. Mt Warning (1156m) is het eerste stukje van Australie wat elke dag zonlicht ziet. Ook hier hebben we onder aan de berg geslapen. Als laatste zijn we naar Nightcap National Park gegaan. De weg er heen was nog het meest avontuurlijk! Super smalle slingerweggetjes door de bergen die Nick meer dan eens als zijn persoonlijke racebaan wilde gebruiken. De asfaltwegen gingen, zonder waarschuwing, over in gravel roads of stonden onder water. We waren opgelucht toen we weer, zonder schade, op de snelweg uitkwamen haha.

We hebben deze week ook weer aardig wat (nieuwe) wilde beesten gezien! Zo moesten we stoppen met de auto voor een overstekende slang ;) En suggesties zijn welkom voor de naam van het enorme beest op de foto wat we tegen kwamen op de camping bij het national park!

Tijd voor een warme douche en leven in Byron Bay! Byron Bay is prachtig! Een super gezellig centrum en echt prachtige stranden. We hebben de afgelopen dagen ook elk strand van Byron Bay en omgeving bezocht en de een is nog mooier dan de andere! We hebben verder Cape Byron bezocht met een geweldig uitzicht over de stranden en de walking track bij Broken Head gelopen met ook een fantastisch mooi uitzicht!

De weersvoorspellingen zijn al een paar dagen slecht, regen en onweer zou er moeten komen. Maar op een bui na op maandagmiddag is het hier nog volop zonnig! We merken wel dat wij sneller naar het zuiden rijden dan dat de zomer met ons mee gaat. Het is geen 30 graden meer zoals in het noorden, maar zon 22. Het is mega zonnig, alleen de wind van zee is fris. Snachts is het wel ontzettend koud!

Nou dat was onze update weer! Blijf vooral lekker reacties plaatsen, vinden we erg leuk!

Groetjes,
Nick en Danielle

P.S. De zomertijd is hier ingegaan, dus nu is het tijdverschil 9 uur i.p.v. 8 uur

• 09 Oktober 2008 - 04:44

Jos:

Jaaa je hebt een varaan gezien! Nu val je wel door de mand want als je ooit discovery op het hebt staan kom je ze al tegen :). Klinkt allemaal super! geniet er van!

• 09 Oktober 2008 - 05:14

Peter:

Ik hoop voor Nick dat ze daar nog geen flitsers hebben ;)

• 09 Oktober 2008 - 06:32

Poekie:

Heb het ff opgezocht voor jullie...Dat grote, harige, vieze, slijmerige beest heet een Nick...

• 09 Oktober 2008 - 08:49

Karen:

Helemaal leuk weer jullie verhalen! Ziet er super uit! Geniet er nog van!

Kus

• 09 Oktober 2008 - 14:55

Kootie:

ik geloofde niet dat het een nick was, dus heb ben ook even wezn surfen.... maar het is echt een Nick, met kenmerken dat het een traag beest is die graag veelvuldig wil dat mensen naar zijn verhaal luisteren! (geluid klinkt als: luisterdan, luisterdan) Heel apart!

PAs maar op DAAN!

• 09 Oktober 2008 - 15:21

Ellen:

Scheuren over slingerweggetjes..... De appel valt dus niet ver van de boom Nick!
    Gaaf dara. Geniet ze

• 09 Oktober 2008 - 16:09

Anne:

Foto's zien erg echt super mooi uit. Ik hoop t ooit nog in het echt te gaan zien.
    Heel veel plezier nog!

X

• 09 Oktober 2008 - 22:33

Paps:

In Australië noemen ze een varaan een "Goanna". Dit is zo te zien een Varanus Varius ;-). Net je opgestuurde foto's bekeken: fraai hoor! Fijn dat jullie nog steeds zo enthousiast zijn.

• 10 Oktober 2008 - 09:08

Adri En Jos:

Wij gaan hier ook nog een weekendje nazomeren, maar de 22 graden gaan we niet meer halen, vrees ik. Nick, een tweelingbroer is één ding, maar die naamgenoot is toch wel even schrikken!! :)

• 12 Oktober 2008 - 17:57

Elvera:

Hey Daan,

Jullie worden nog steeds iedere keer bruiner.. :)

Maar dat beest is zoals je vader al zei een varaan. Zijn niet de meest vriendelijke beesten.

Maar het ziet er nog steeds helemaal top uit!!

X