De Galapagos - Deel 2 - Reisverslag uit Puerto Baquerizo Moreno, Ecuador van Danielle Bol - WaarBenJij.nu De Galapagos - Deel 2 - Reisverslag uit Puerto Baquerizo Moreno, Ecuador van Danielle Bol - WaarBenJij.nu

De Galapagos - Deel 2

Blijf op de hoogte en volg Danielle

26 Januari 2017 | Ecuador, Puerto Baquerizo Moreno

Hola,

Ons Galapagos avontuur op Isla Isabela ging verder onder water. We zijn gaan snorkelen bij ‘Los Túneles’, wauw! Het was een minuut of 40 varen om uit te komen bij allerlei lava formaties tussen mangroves en open zee. Hier zagen we onze eerste blue footed booby! Die wilde ik zo graag zien, grappige dansende vogels met blauwe voetjes! Toen was het snorkel op en gaan. We hebben onszelf doodmoe geflipperd maar we zagen white-tipped sharks, fantastische adelaarsroggen, enorme zeeschildpadden en zelfs zeepaardjes ... zeepaardjes!

Vrijdag namen we de ferry terug naar Santa Cruz en bleven hier weer een paar dagen. We zijn hier de lokale strandjes af gegaan, Playa de Punta Estrada, Playa de Garrapatero en wederom naar Tortuga Bay. Ik had vooraf echt niet gedacht dat er zulke mooie stranden zouden zijn hier, en dat azuurblauwe water kun je ook wel naar blijven staren ...

Maandagochtend vroeg weer op de ferry, nu naar het derde en laatste eiland: Isla San Cristóbal. Ook dit eiland is een waar paradijsje. Er lagen, zonder te overdrijven, honderden zeeleeuwen verspreid over de strandjes, rotsen en bootjes bij de Malecon. Overal waar je keek, brullende, spelende of slapende zeeleeuwen.

Vanaf het dorpje kon je naar Cerro de las Tijeretas lopen waar je een baaitje had waar je kon snorkelen. Ik vond het wat spannend want er was geen strandje dus je moest vanaf de rotsen direct het water in, je kon nergens staan en de stroming was sterk. Eenmaal in het water was het echter goed te doen, we zagen veel vissen, ook echt hele grote. Op een gegeven moment schoot er een enorme zeeleeuw onder mij door! Soort van eng en super gaaf tegelijk! Erna kwamen er meerdere zeeleeuwen met ons spelen, zo dichtbij, echt ongelooflijk, wat een super ervaring. Als het aan Nick lag had hij daar nu nog steeds in het water gelegen ;)

De volgende snorkeltrip was met de boot en die bleek nog wat spannender. Eerst stopten we bij het strand van Cerro Brujo, wauw, dit is echt het mooiste strand wat wij hebben gezien op de Galapagos! Een stukje verder varen was León Dormido, een enorme, in tweeën gespleten rots in zee. Het water was zo bizar helder dat je gewoon hoogtevrees kreeg, wat een oneindige blauwe diepte. De golven en de stroming waren enorm die dag. We kwamen met geen mogelijkheid tussen de enorme rotswanden door gezwommen, met alle kracht een paar meter vooruit en dan zonder pardon werd je weer teruggetrokken. Doodvermoeiend en doodeng als je het mij vraagt met een 140 meter hoge rotswand aan beide kanten. En oke misschien ben ik niet de állerbeste zwemmer. Na de lunch op de boot hield de helft het voor gezien, en ik moet zeggen, ik wilde eigenlijk ook niet meer haha. Maar ik wilde me niet laten kennen want Nick stond al weer te popelen, dus met knikkende knieën ging ik ook nog een keer het water in. En we werden beloond, zeeschildpadden, Galapagos sharks, Black-tipped sharks en een enorme ‘muur’ van vissen. Heel gaaf!

Vandaag hadden we een taxi geregeld om ons naar verschillende plekken op het eiland te brengen, hij bleef dan tussentijds wachten. We gingen onder andere naar de El Junco Lagoon en naar het strand van Puerto Chino. Het zand was hier zo wit dat je gewoon je zonnenbril niet af kon doen omdat het pijn deed aan je ogen!

Hier eindigt ons Galapagos avontuur. De sfeer is hier relax, super veilig en de mensen zijn rustig, vriendelijk en vrolijk. Ze hebben dan ook alle reden om vrolijk te zijn, wat een ongelooflijk prachtig stukje wereld is dit zeg! Ik hoop echt dat ze deze goede balans met de natuur hier kunnen behouden en dat ze zich niet laten verleiden tot massatoerisme. Ons orriginele plan was om niet naar het vasteland van Ecuador te gaan, maar dit is zo bevallen en we hebben erg mooie verhalen gehoord, dus wie weet komen we nog terug. Voor nu, op naar Buenos Aires!

X Nick & Daan

• 26 Januari 2017 - 23:16

Ellen :

Wat een geweldig avontuur weer. Xx

• 26 Januari 2017 - 23:50

Marleen:

ZEEPAARDJES!!! WHAAAA. Enne, ik zie bruine benen! Haha dat zie ik niet vaak bij je. Hahah! Klinkt weer geweldig, jullie avonturen!!
    Dikke kus

• 27 Januari 2017 - 07:14

Linda:

Wauw... Zo mooi en al die dieren. Prachtig! Leuk om jullie avonturen weer te volgen! Liefs

• 27 Januari 2017 - 09:06

Adri En Jos:

Wat een geweldige foto's!! Fantastisch om jullie avonturen te lezen :) xx

• 27 Januari 2017 - 11:54

Govert:

Blije blauwe voetjes! Wat een wonderbaarlijk mooi waterland.

• 27 Januari 2017 - 14:37

Dad:

Ziet er weer indrukwekkend uit (verhaal en foto's ;-) ).

• 27 Januari 2017 - 18:00

Jeanine:

Wauw... deze bestemming is even heel veel plekken gestegen op de wensenlijst zeg... Prachtig!

• 27 Januari 2017 - 23:47

Rob En Rita:

Wat fijn dat jullie zo kunnen genieten van al dat wondermoois dat de Galapagos jullie te bieden heeft. Het lijkt ons heel moeilijk afscheid nemen.
    We zien uit naar jullie volgende verslag. Blijf genieten.

• 28 Januari 2017 - 16:47

Sanne Alblas:

Hihi, blue footed booby!
    Dat snorkelverhaal ieee haha. Die haaien hebben jullie op grote afstand gezien of vlakbij? Ik zou in m'n zwembroek poepen!
    Gaaf dat jullie al zoveel mooie dingen hebben gezien en meegemaakt xxx!

• 04 Februari 2017 - 15:57

Anne:

Mooie foto's! Die vogel is echt te geinig :-)

• 06 Februari 2017 - 17:15

Veer:

Hey Bollie & Nick, wat een avonturen weer! Ziet er allemaal zeer ver uit!! Have fun! :D