Downunder! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Danielle Bol - WaarBenJij.nu Downunder! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Danielle Bol - WaarBenJij.nu

Downunder!

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

12 September 2008 | Australië, Cairns

Heey!

Sinds dinsdag zijn wij downunder! We zitten een paar dagen in een hostel in Cairns om onze jetlag eruit te slapen voordat we er met de camper vandoor gaan, die halen we namelijk zaterdagochtend op. Helaas hebben we veel regen gehad, de weersvoorspellingen waren goed, maar doordat je hier bij het regenwoud zit schijnt er altijd meer regen te vallen dan de bedoeling is ;) Dinsdag hebben we voornamelijk bijgeslapen. Woensdagochtend zijn we de Australische souvenierwinkeltjes afgegaan en smiddags zijn we in een ''100+ verschillende biertjes'' bar de Australische biertjes en wijn gaan uitproberen, nou ze zijn door de keuring gekomen hoor ;)

We hebben ook een Australische simkaart aangeschaft dus als jullie ons willen bereiken kan dat vanaf nu op: 0458161083. Op www.televergelijk.nl kun je zien met welke provider je ons het beste kunt bellen, het verschilt namelijk per dag welke provider het goedkoopste is. De prijzen varieren vanaf 2 eurocent per minuut, de prijzen zijn voor bellen vanaf een huistelefoon naar ons mobiele nummer. Je kunt ook bellen vanaf je mobiel maar sommige mobiele providers rekenen dan iets meer dus dat moet je even checken van te voren. Jullie moeten ons wel veel gaan bellen hoor want het was een enorm gedoe om de simkaart te activeren enzo haha! Oja, we hebben wel 8 uur tijdverschil he, maar bel maar gewoon als je wilt want als we slapen staat de telefoon toch uit.

Donderdag was het nog steeds regenachtig, maar het was een erg leuke dag! We zijn met fietsen van het hostel naar het regenwoud gefietst. Eerst zijn we naar de Rainforest Boardwalk gegaan en hebben we door het regenwoud gelopen, je wordt helemaal lek gestoken door de muggen maar dan zie je ook wat ;) Vervolgens naar de Saltwater Creek, de Centenary Lakes en de Flecker Botanic Gardens. Als laatste hebben we de Red Arrow Trail gelopen in het Mt Whitfield Conservation Park. Je loopt dan stijl naar boven met donderdag een vochtigheidsgraad van meer dan 80% in het regenwoud! Eenmaal boven (+- 100m) heb je wel een gaaf uitzicht over de stad en de kust.

Vandaag zijn we gaan snorkelen in het Great Barrier Reef, enorm gave dag! Jullie zullen vast niet gek opkijken als ik zeg dat we vanmorgen vroeg het eerste Australische ziekenhuis hebben gezien. Echter waar jullie vast wel gek van opkijken is dat het niet voor mij was maar voor Nick! We moesten om 7.15 klaarstaan voor ons snorkelavontuur en Nick gaat nog even netjes zijn oren schoonmaken, blijft het katoene stukje van het wattenstaafje in zijn oor vastzitten! Met geen mogelijkheid kregen we het eruit, tja zo is het natuurlijk niet verstandig snorkelen. Dus wij als een gek naar het ziekenhuis, pick up gemist, maar ondanks de enorm volle wachtkamer werden we vrij snel geholpen ''because we really really need to catch the boot at 8 o'clock!!'' Vanaf daar met de taxi naar de haven gesjeest en precies op tijd voor vertrek :p 1,5 uur varen met de zeilboot en snorkelen maar. Zo ontzettend gaaf! We zaten op het randje van het Great Barrier Reef, dus onderwater zie je een enorme blauwe diepte met een meters lange wand koraal, het 'einde'. Honderden verschillende kleuren en formaten vissen, heb echt nog nooit zoiets gezien met snorkelen wat er ook maar in de verste verte op leek. Op een gegeven moment ben ik rustig aan het dobberen met mijn snorkel naast de boot zie ik een HAAI! Ik schrok me helemaal dood! Toevallig was Nick net aan het filmen, nou je had me moeten zien zwemmen en rennen, persoonlijk recordje denk ik ;) De crew vond het erg grappig want deze haaien aten geen mensen, ja dat wist ik niet haha :p Na de ochtend snorkelen hebben ze ons met de speetboot op Green Island afgezet, prachtig eiland en we hebben daar ook een reuzenschildpad en krokodillen gezien. Op de terugweg gingen de zeilen open, wijntje erbij en er sprongen dolfijnen naast de boot! Echt een werelddag :)

Liefs,

Nick en Daan

• 12 September 2008 - 08:18

Ellen:

Wist die haai ook dat hij geen mensen at??????

En Nick je bent dus echt net je kleine opa. Die zat ook bij de dokter nadat hij eens zijn oor met zo'n stokje ging poetsen.....

Cheers

• 12 September 2008 - 08:31

Adri En Jos:

Ik ben blij dat jullie de traditie hoog hebben gehouden. Nu weten jullie ten minste ook hoe een australisch ziekenhuis er van binnen uit ziet. Hopelijk zijn je oren nu wel goed schoon; kan je niet net doen of je oost-indisch doof bent; daar trapt daan niet meer in. xx

• 12 September 2008 - 08:38

Nick:

haha, zie je, zit in mn genen ;) Hebben we het ziekenhuisbezoek gehad. Hoeft Daan het niet meer te doen deze keer ;) Cheers ...

• 12 September 2008 - 10:52

Harry:

voor de bellers: let op, dat het tarief op televergelijk niet altijd klopt (zeker niet als deze in het rood is aangegeven). Het complete nummer dat je moet intoetsen is 0061458161083.

• 12 September 2008 - 11:08

Hey Alle2:

Nick, ik ben trots op je....dat jij deze keer het ziekenhuisgebeuren op je neemt!! Ik zit hier vreselijk jaloers te zijn op wat jullie allemaal zien en doen.........zelfs die haai lijkt me geweldig!! Ben zooo benieuwd naar dat filmpje...ha, ha!! Hoop dat de rest van Australie net zo geweldig is!!

kuskus mamsie

• 12 September 2008 - 11:15

Poekie:

Ik wil ook zo'n dag...
    Dus je hebt lekker naar ooraal gekeken tijdens het oorkelen Nick en dat was zeker oorverdovend mooi....Let wel een btje op je beltegoed he, voordat je je een oor aan laat naaien...
    Echt weer een oorakel dat het jullie moet overkomen, verdiend een oorverwarmend applaus...

Genoeg oor, veel plezier nog...daaaag (owja, tis kutweer hier)

• 12 September 2008 - 11:23

Marjon:

Hi klinkt allemaal weer super! Nick, hoe krijg je het voor elkaar??? ;)

geniet ervan!!

xx

• 12 September 2008 - 18:25

Sher:

howdy mades's

wauuuuuuuuuwww ben zo jaloers op jullie klinkt echt allemaal zo super!!
    daantje hoe doet je ruggetje het?
    en Nick hoe voelde het nu, om de patient te zijn? sufferd!!!

see ya later alligator
    x sher

• 12 September 2008 - 19:50

Elvera:

Hey Daan en Nick,

Ik heb een tip voor een vakantie zonder ziekenhuizen --> audispray ;) Haha.. Geen wattenstaafje meer nodig!

Maar het ziet er echt helemaal super uit! Alleen die haai, ik zou ook keihard zwemmen :)

Nou Daan geniet er van!

X

• 14 September 2008 - 09:22

Rob En Rita:

Hebben jullie van tevoren dan niet Finding Nemo gezien. Dan wist je toch dat Bruce een vegetarische witte haai is? Let wel op bij aan de kust zwemmen dat je binnen de touwen zwemt in het noordelijk deel van Australie. De kwallen daar zijn pas echt gevaarlijk!
    Heerlijk dat jullie zo genieten. Wij beleven onze vakantie weer opnieuw mee!

• 14 September 2008 - 18:13

Ruud:

Als er dolfijnen zijn dan moeten er ook pinguins zijn. Niet gezien ???
    Jammer, heb je weer wat gemist. Niet vergeten he zo'n beesie. Have fun

• 14 September 2008 - 20:28

Opa Henk:

Hi,Danielle en Nick,

Zo zie je nog eens wat. Kon je niet onder water zo'n mooi gekleurd visje
    vangen en meenemen?
    Nick heeft gelukkig geen
    na-pijn gehad van het watje in zijn oor. Ik b en benieuwd naar jullie volgende bericht.
    Veel plezier.
    Groetjes van Opa

• 15 September 2008 - 10:44

Tamara:

Hallo Danielle & Nick,

Het klinkt zo bekend! Nog heel veel plezier, tot lees en groetjes,

Tamara

• 15 September 2008 - 15:55

Anne:

Hi,
    alles klinkt echt super!
    Geen last gehad van je oor bij het snorkelen Nick?
    Ik zou alleen na het zien van die haai het water n iet meer in durven...
    Heel veel plezier nog!
    X

• 17 September 2008 - 14:47

Karen:

Hey! Leuk om jullie belevenissen weer te lezen. En tsja... een vakantie met Daan is geen vakantie zonder dat er iemand naar het ziekenhuis moet he :) Grapje hoor! Ik zou ook heel hard wegzwemmen als ik een haai zou zien :S Geniet er nog lekker van!