If heaven exists, it wouldn't be far from here! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Danielle Bol - WaarBenJij.nu If heaven exists, it wouldn't be far from here! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Danielle Bol - WaarBenJij.nu

If heaven exists, it wouldn't be far from here!

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

03 Oktober 2008 | Australië, Sydney

Heey!

Wat een geweldige week! Agnes Water en Town of 1770 waren inderdaad erg gaaf! Heel relax en prachtige stranden! Het is het noordelijkste surfstrand van de oostkust, dus Nick was wel blij met de verkoelende wind en het was ook leuk om de surfers te kijken.We hebben een paar nachten op een ''natuurlijk vriendelijke'' camping geslapen. Je mag dan maar 4 minuten douchen, maar dan zie je wel kangaroes naast je campervan als je wakker wordt! Echt gaaf, dat is leuk opstaan :)

Zaterdag zijn we op excursie naar Lady Musgrave gegaan, een van de zeven natuurlijke wereld wonderen! (www.spiritof1770.com.au) De dag begon alleen niet zo lekker. Er werd aangeraden om wat pilletjes in te nemen tegen het zeeziek worden, dus dat hadden we braaf gedaan. Nou het was echt vreselijk! De een na de ander ging over zijn nek op de boot, echt niet normaal. Ik denk dat praktisch de helft van de 85 man het niet binnen heeft gehouden, dus dat was even afzien. Maar ... het is echt een prachtig eiland in een nog mooiere lagoon haha. Het is het zuidelijkste stuk van het Great Barrier Reef waar je kunt snorkelen, dus dat hebben we ook gedaan :) Het koraal is hier nog gekleurder dan in de buurt van Cairns. Na het snorkelen zijn we met een ''guided tour'' over het eiland gaan lopen. Hier hebben we enorme reuzenschildpadden en ladingen zeekomkommers gezien. Vervolgens zijn we ook nog met een ''semi-submarine'' gaan varen zodat je zon 2 meter onder water zit. Zo kun je op je gemak nog eens al het moois bekijken wat je ook ziet met snorkelen, alleen dan warmer ;)

Zondag zijn we naar Hervey Bay gereden, zon 250 kilometer zuidelijker. Hier hadden we een camping recht aan het strand. Als je in bed lag kon je de zee horen, blijft leuk! Hier hebben we ook een ''whale watching'' excursie geboekt voor de volgende dag. Dat was echt mega stoer! We zijn smiddags met de boot naar de baai achter Fraser Island gevaren en hebben daar heel veel walvissen gezien! We hebben ze zien zwemmen, ronddraaien, spetteren met de flippers en zelfs een paar keer zien springen! Heel gaaf. Fotos maken was wat lastig qua timing en de golvende boot, maar op de video hebben we aardig mooie beelden al zeg ik het zelf :)

Dinsdag zijn we vroeg bij de camping weggegaan en hebben we het fitnesparcour langs het strand gevolgt om 7 uur sochtends haha. Eerst zon 7 km gelopen en toen alle oefeningen afgewerkt. We lopen hier sowieso denk ik zon 15 kilometer per dag, echt veel. En niet op normale wegen, maar bergje op bergje af of door het zand. Na een kleine verkenning van Hervey Bay en de lunch zijn we naar Tin Can Bay gereden. Een Aussie had ons namelijk aangeraden om niet via de snelweg verder te rijden, maar via de toeristische route, met als eerste een stop Tin Can Bay. Hier zouden een paar dolfijnen in de haven zitten, dus die wilden we natuurlijk wel zien! Toen we smiddags aankwamen zaten ze er niet en er werd ons verteld om sochtends vroeg terug te komen. De volgende ochtend stonden we braaf om 7 uur sochtends in de haven en ja hoor, 2 dolfijnen! Als je in het water ging staan, dan kwamen ze gewoon tot een paar centimeter voor je liggen, zo gaaf! Ik heb de dolfijn ook nog een visje gegeven en die at ie zo uit mijn hand :) Smiddagds zijn we via dezelfde toeristische route verder gereden naar Rainbow Beach. Hier is de Carlo Sandblow, een enorme zandmassa op 120 meter hoogte. Je hebt hier een geweldig uitzicht over het strand en de gekleurde kliffen. Het zand heeft hier namelijk 72 verschillende kleuren. Dit was echt een van de gaafste uitzichten die we ooit hebben gezien! Nadat we de Carlo Sandblow op en af hadden gelopen en zand op de vreemdste plekken hadden zitten, zijn we door gereden naar de Sunshine Coast. We hebben gisteren even een dagje rust gepakt op Birbie Island (zon 50 km voor Brisbane) want we waren helemaal kapot en hadden echt overal spierpijn! We staan hier elke dag tussen 05.30 en 7.30 op namelijk. Nu gaan we even een leuk plekje zoeken om Nick zijn verjaardag te vieren! En namens Nick bedankt voor de digitale wenskaarten!!

P.S. We hebben erg weinig bereik met ons Australische en Nederlandse nummer. Zodra we een paar kilometer van de snelweg afwijken (wat we erg veel doen) is het signaal gelijk weg. Ons Nederlandse nummer staat al snel een paar dagen uit, dus ik weet niet of de smsjes hier altijd aankomen. (Sher, die van jou daarentegen kwam wel 6x binnen haha) Maar blijf het smsen en bellen uiteraard gewoon proberen ;)

• 03 Oktober 2008 - 06:58

Hey Alle2:

Volgens mij: leuke plekjes genoeg om Nick zijn verjaardag te vieren, je hoeft niet te zoeken!! Alles is weer geweldig en leuk om te lezen!!
    Nick....GEFELICITEERD!!!
    Dikke kus
    Ruud en mamsie

• 03 Oktober 2008 - 07:28

Ellen:

Van Harte gefeliciteerd en neem er een neut op want ik doe het in elk geval. Cheers mates

• 03 Oktober 2008 - 08:00

Adri En Jos:

Het ziet er allemaal wel ontzettend gaaf uit. Ondertussen zitten we hier wel jaloers te worden. Nick, nogmaals gefeliciteerd. Wij gaan hier een feestje vieren. xx

• 03 Oktober 2008 - 08:34

Marjon:

Klinkt allemaal super en van harte gefeliciteerd Nick!

• 03 Oktober 2008 - 08:59

Joyce Bolleboom:

Hoi luitjes,
    Nou het lijkt mij geweldig daar!!!
    Nick van harte gefeliciteerd, en dat je maar een grote jongen mag worden in goede gezondheid,PROOST

• 03 Oktober 2008 - 09:32

Harry:

Nick, Gefeliciteerd met je verjaardag (en de verjaardag van je broer ;-))!

• 03 Oktober 2008 - 10:27

Tamara:

Het klinkt weer geweldig en voor mij ook herkenbaar...
    Nick, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
    xxx Tamara

• 03 Oktober 2008 - 16:20

Anne:

Gefeliciteerd?

Zijn jullie zelf niet over je nek gegaan van al die kotsende mensen :-)

• 03 Oktober 2008 - 16:22

Anne:

gefeliciteerd moest natuurlijk met een ! en niet met een ? maar dat snapte jullie vast wel...
    X

• 03 Oktober 2008 - 18:37

Sher:

hey luitjes,

super kick weer jullie avontuur kan het nog mooier!! en jullie foto's zijn ook echt superrr.
    Dat is wel even wat anders een kangaroe naast je douche i.p.v een toillet of een kakkerlak ;-).
    6 x maar?? hoop dat jullie het elke keer met veel plezier hebben gelezen!

nick hele fijne verjaardag nog maar dat moet vast geen enkel probleem zijn in zo'n mooi land en je lover aan je zij.

ik blijf jullie volgen dikke kus

• 04 Oktober 2008 - 12:41

Opa Bergman:

Nick en Danielle samen van harte gefeliciteerd met de vermeerdering van jaren van Nick. veel plezier, maaak er een leuke dag van. Ik proost op je gezondheid.
    Nog fijne dagen.
    Groetjes Opa.

• 05 Oktober 2008 - 10:12

Rob En Rita:

Heerlijk hoor, zoals jullie genieten. Wij willen nu ook eigenlijk meteen weer terug!En dan ook in het walvissenseizoen. Zo gaaf!

• 06 Oktober 2008 - 10:18

Koole:

Levensgenieters!
    Klinkt goed. Dit keer niet dor haaien achtervolgd tijdens het snorkelen? Of voor het snorkelen een wattenstaafje in je oorgepropt? Haha!

Have fun!

X Koole

• 06 Oktober 2008 - 17:32

Dre:

Mooi verhaal weer hoor.
    Maar toch hebben jullie ook weer wat gemist. Weer een bergman feest met als toetje een 'fietsles' van jordy met als resultaat dronke peter mee met gewonde jordy naar het ziekenhuis.

Veel plezier nog

• 07 Oktober 2008 - 16:02

Poekie:

Dat is dan, na mij, het 2e wereldwonder wat je hebt gezien...5 to go!!!
    En die zeekomkommer ken ik ook ergens van...Ga toch eens kijken of ik geen Australisch bloed heb ;)

Viel spass nog (owja 2-1 gewonnen Nick)

• 08 Oktober 2008 - 14:25

Jessica:

HE Daan en Nick, wat ziet het er super mooi uit. Veel plezier daaro. X Jes. (G)