No road is too long if you have good company! - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Danielle Bol - WaarBenJij.nu No road is too long if you have good company! - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Danielle Bol - WaarBenJij.nu

No road is too long if you have good company!

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

16 Oktober 2008 | Australië, Newcastle

Heey!

Vanuit Byron Bay zijn we naar South West Rocks gereden (zon 350km zuidelijker). South West Rocks is ''Byron Bay's long lost brother; its spectacular beach is one of the few places on the East Coast where you can watch the sun set over the water'' (LP). Het stadje stelt niet zo veel voor, maar de omgeving is prachtig! Hier ligt ook de Arakoon State Conservation Area. Hier hebben we verschillende walking tracks en lookout gecombineerd, maar het hoogtepunt was toch wel ons middagje met de kangaroes! We zagen er 2 lopen en hoe langer we bleven staan/zitten op het gras hoe dichterbij ze kwamen en hoe meer het er werden. Uiteindelijk waren het er 7, een mannetje die rechtop net zo groot was als ik en een vrouwtje met een baby joey in de buidel! Ze kwamen echt tot 1 a 2 meter afstand en het was zo gaaf! We hebben daar aardig wat uurtjes gezeten, fotos gemaakt en enorm genoten :) Ook hebben we voor het eerst kangaroe gegeten ... in de winkel kon ik het al bijna niet over mijn hart verkrijgen en al helemaal niet nadat we zo lang met ze hadden gezeten! Maar volgens Nick kun je Australie niet verlaten zonder het een keertje geprobeerd te hebben, hebben we begrepen dat het beter voor het milieu is dan het eten van ander vlees (ja pap, de argumenten uit jou artikel staan hier ook op de verpakking!) en het is erg gezond, tja dan moet je wel :) En tegen de verwachtingen in was Skippy ook nog erg lekker. Savonds hebben we in Hat Head NP geslapen. Toen ik er snachts uit moest, kwam ik allemaal kangaroes tegen! Ze stonden zo dicht bij de campervan dat ik ze gras kon horen eten vanuit mijn bedje, helemaal leuk!

Zondag stonden we al bij zonsopgang bij een lookout in het NP om vervolgens een ''wandeling'' over de sand dunes te maken. Hier in Had Heat zijn een van NSW grootste zand duinen. Het zag er echt mega gaaf uit, geen duinen zoals op Scheveningen! Bij elke duin denk je, nog eentje en dan zijn we bij de zee. Er zat toch opvallend vaak nog een duin achter, en nog een ... We vonden dat deze ochtendgymnastiek nog wel wat kon worden uitgebreid dus zijn we de Korogoro walking track gaan lopen. Eerst loop je door een stukje regenwoud en dan rondom een stuk van het NP met de zee aan alle kanten. Je hebt super fraaie uitzichten! De track gaat langs stijle kliffen en over rotsen omhoog. Op een gegeven moment zijn we op de rotsen gaan zitten, tientallen/honderden meters boven de zee aan een stijle klif, met beneden je de zee die tegen de rotsen slaat. Veel mooier dan dit wordt de wereld denk ik niet! Lichtelijk vermoeid zijn we doorgereden naar Port Macquarie voor het Billabong Koala Park. Uiteraard zijn koalas in het wild veel gaver om te zien, maar die kans achten we onderhand vrij klein. En we moeten ze uiteraard wel gezien hebben! Ze zijn zo leuk! Enorm sloom, maar erg leuk :) Gelukkig zagen we op weg naar onze overnachting in het volgende NP een douche bij een benzinepomp zodat we weer schoon verder konden. We hebben geslapen in het Myall Lakes NP, met de campervan recht aan het meer.

Maandag zijn we verder gereden naar Seal Rocks, Seal Rocks ''is a gorgeous, bushy hamlet hugging Sugar Loaf Bay and a great beach, with emerald green rockpools, epic ocean views and svelte, golden sands'' (LP). We zijn hier een paar kilometer naar het prachtige Treachery beach gelopen en een kleine walking track bij Sugar Loaf Point Lighthouse gedaan, met prachtige uitzichten van het strand en de seal rocks. Alleen geen zeehonden op de rotsen! Nick wilde ze toch echt zien en is een enthousiaste klim via het strand de rosten op gaan maken. Teleurgesteld kwam hij terug, wel zeehondenpoep in overvloed, maar geen zeehonden.

Dinsdag zijn we naar Port Stephens gereden. Helaas hadden we hier slecht weer (18 graden, bewolking en buien) dus we hebben niet alles kunnen zien en doen wat we eigenlijk wilden. Ondanks dat hebben we ons uiteraard prima vermaakt! Na een mislukte speurtocht naar ''Jimmy'' de lokale favoriete koala zijn we naar een winkelcentrum gegaan om te schuilen voor de regen. Echter vonden we al snel de sportschool ernaast een stuk interessanter. Woensdag hebben we een korte wandeling over de Stockton Beach Sand Dunes gemaakt. Deze zandduinen zijn 1km breed en 35km lang en lopen helemaal door tot aan Newcastle (waar we nu zijn en ze ook kunnen zien). We hebben even bij One Mile Beach gekeken, Port Stephens ''most natural beach'' en zijn naar de Gan Gan Lookout gereden met een mooi uitzicht over Nelson Bay. Na wat rond te hebben gelopen in Nelson Bay hebben we lekker fish & chips gegeten en zijn we naar de film gegaan. Na 6 weken geen TV is dat echt leuk. De film ''Body of Lies'' is dan ook een aanrader.

Vandaag zijn we in Newcastle en het is een leuke stad. Het ligt aan de zee en een grote haven en heeft als een van de enige plekken in Australië terrasjes! Hier gaan we straks nog even lekker zitten want de zon is weer terug!

Groetjes,
Nick en Daan

• 16 Oktober 2008 - 07:24

Paps:

Gaat het goed wel met jullie? Zo enthousiast over de natuur en zo weinig verhalen over drank en uitgaan.

• 16 Oktober 2008 - 08:59

Rob:

Klinkt top allemaal(jaloers!!!) :-)

• 16 Oktober 2008 - 09:40

Ellen:

Begrijp ik het goed. Rond de campervan heb je je eigen lopende buffet.... toch sneu voor Skippy

• 16 Oktober 2008 - 10:37

Hey Alle2:

Helemaal mooi, gaaf, geweldig......wat moet je hier nou toch over zeggen...?? De verhalen zijn al leuk, dan moet er middenin staan wel helemaal super zijn!!Breng Joey maar mee naar huis, zo schattig in die buidel!!
    kuskus mamsie

• 16 Oktober 2008 - 12:41

Marjon:

Klinkt nog steeds super allemaal!!!

• 16 Oktober 2008 - 15:20

Rob En Rita:

Lief he, die koala's, maar oh zo scherpe klauwen! Volgens ons krijgen jullie het moeilijk om afscheid te nemen van Australie. Hoewel... Nieuw-Zeeland biedt ook ontzettend veel moois!Daar is het lamsvlees in de aanbieding. Ook zo zielig!

• 16 Oktober 2008 - 16:07

Anne:

hai, echt super om jullie verhalen te lezen. Ik heb na vrijdag 18.00 uur vakantie, dus dat is het enige waar ik naar uit kijk haha. Geniet er van! X

• 16 Oktober 2008 - 16:44

Adri En Jos:

De foto's zijn weer schitterend. Hier worden we toch wel erg vrolijk van...totdat we weer met axel de regen in gaan.

• 16 Oktober 2008 - 17:56

Sher:

ahhhh die arme lekkere skippie. moest ook helemaal lachen om de comment van paps hahah.
    natuur vrienden tot volgende keer met meer nieuws uit de natuur.
    kuss

• 16 Oktober 2008 - 22:12

Opa Bergman:

Jullie zien zo veel moois
    van Australie en geven een harstikke leuke reisverslag en foto's. Ik ben gewoon jaloers.
    Ik hoop nog veel mooie foto's van jullie te zien met leuke reisverhalen.Nog Veel zon en plezier.

Opa

• 21 Oktober 2008 - 19:08

Elvera:

Hey Daantje en Nick,

Het ziet er helemaal super uit.

Australie wordt denk ik ook maar mijn volgende bestemming!!

X

• 22 Oktober 2008 - 07:46

Frank & Bianca:

Hey hey Nick & Daan,

Leuk om te zien dat jullie het nog steeds goed naar jullie zin hebben. Wij zijn nu eindelijk aangekomen bij de zuidkust na 2 weken door de outback te zijn gereden.... Dat vonden we nie echt top en zijn dus blij om dat achter de rug te hebben!!

Voor foto's kan je onze site bekijken ;) www.langefrankenbaasb.nl

Tot horens en veel plezier nog de komende tijd in Australie & Nieuw Zeeland!

Groetjes

Frank & Bianca