Outback - Part 2 - Reisverslag uit Darwin, Australië van Danielle Bol - WaarBenJij.nu Outback - Part 2 - Reisverslag uit Darwin, Australië van Danielle Bol - WaarBenJij.nu

Outback - Part 2

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

21 September 2010 | Australië, Darwin

Hey!

Alice Springs hadden we al weer snel verlaten, vanuit hier zijn we naar de West Mac Donnel Ranges gegaan. Hier hebben we een aantal korte walking tracks gelopen langs spectaculaire rode rotswanden, natural pools en over riviertjes heen. ’S Avonds hebben we in het national park geslapen.

Vervolgens was het weer verder rijden op de Stuart Highway, honderden en honderden kilometers kaarsrechte snelweg ... Gelukkig voor Nicky kan ik bijna elk nummer van mijn mp3 speler meezingen en ben ik niet te beroerd om dat te doen om hem een beetje scherp te houden achter het stuur ;) Alice Springs ligt ook al in het Northern Territory, maar nu merkten we pas echt dat we naar het tropische noorden reden want vanaf hier is het continu een goede 35 graden en de zon is ontzettend fel!

We waren dus ook erg blij toen we na 900km aankwamen bij de Daly Waters pub. Deze pub claimed de oudste van de Northern Territory te zijn en zag er super gezellig uit met al de bankbiljetten, ID-kaarten, slippers en BH’s van eerdere reizigers aan de muren. En we waren precies op tijd voor Happy Hour :) Voordeel was dat je camper naast de pub kon zetten om te blijven slapen, nadeel waren de grote hoeveelheden vreemd gekleurde kruipende en vliegende beestjes. Met als hoogtepunt een gifgroene kikker op de WC die recht op me afsprong toen ik de deur opende. Aan de harde ‘tok’ van de snel dichtslaande deur te horen was mijn reactievermogen zo gek nog niet na een paar wijntjes!

De volgende stop was Mataranka. Hier hebben we in een thermal pool midden in de jungle gezeten en door het aangesloten Elsey National Park gereden om de prachtige Roper River te bekijken. We waren ook een paar kilometer naar een natural swimming hole gelopen, prachtig zo tussen de palmbomen en dus ook erg verleidelijk voor een duikje. Tot dat we het bordje zagen met alle vissen en krokodillen die daar ook rondzwommen ;)

Zondag kwamen we aan in Katherine en dat was nou net een slechte timing. Onze koelkast had het namelijk een paar dagen eerder begeven maar die is wat lastig te laten maken als je in de middle of nowhere bent. Maar bewoonde wereld op zondag helpt helaas ook niet! Dus verder dagdromend over een koud watertje zijn we doorgereden naar Katherine Gorge National Park. Vanaf het visitors center hebben we een hele gave walk gelopen. Via erg zwaar terrein (9 km – 4 uur, in de brandende zon) maar eenmaal boven met erg spectaculaire views over de rivier en de sandstone gorges. ‘Snachts sliepen we aan de rivier, erg leuk met alleen de geluiden van rondspringende kangaroos langs de camper .... dachten we. Want in het pikkedonker wandelde opeens een 2,5 meter lange krokodil vrolijk de rivier uit op nog geen 10 meter van onze camper. Wel erg stoer!

Op maandag is de garage wel open dus wij waren er ’s ochtends uiteraard op tijd bij. Maar helaas kon het niet gemaakt worden want deze onderdelen hadden ze toch echt alleen in Darwin ... We zijn toen verder naar het noorden gereden naar de Edith Falls voor de super gave Leliyn Track. Je begint bij de Edith Falls Plunge Pool en klimt dan omhoog via de Middle Pool om vervolgens uit te komen bij de Upper Pool die aan de basis staat van de waterval, echt prachtig mooi! We sliepen ’s avonds zo’n 3 uurtjes verder op in Litchfield National Park.

Litchfield NP was ook erg gaaf. We hebben hier verschillende prachtige watervallen bekeken. Nu zijn we inmiddels net aangekomen in Darwin, we kunnen helaas morgen pas terecht bij de garage maar de eigenaar bood ons wel aan om daar gratis een nachtje ons campertje te zetten. Dat is mooi meegenomen want de outback was ontzettend duur!

We hebben de outback nu dus inmiddels doorkruist, wat een unieke ervaring! Deze ‘ruige’ kant van Australië was voor ons nog totaal onbekend. Het extreem wisselvallige weer, de kou en de regen tot aan de benauwde tropische hitte, de muggenbulten, de mieren beten, de enorme hoeveelheden vliegen, de kikkers op de WC en de hagedissen in de douche, de aboriginals, de armoede, de enorme afstanden en leegte, de road trains, maar vooral de spectaculaire natuur zullen ons zeker voor altijd bij blijven!

Liefs Nick & Daan

• 21 September 2010 - 06:23

Adri En Jos:

Mooi reisverslag. By the way,in het pikkedonker een krokodil zien is heel bijzonder! Veel plezier.

• 21 September 2010 - 07:01

Elvera:

Daan, Nick
    Echt super mooi! Maar krokodillen.. brr.. Die zijn toch wel iets minder leuk.

Nou heel veel plezier, maar dat komt zo te zien wel goed.

X

• 21 September 2010 - 07:15

Mickael:

Wooow, echt vet! en die fotoos!!!!!!!!!!! alleen jammer dat jullie al in Darwin zijn. Als jullie nu richting Cairns rijden, komen wij over 5 weken :p

Viel spass
    x

• 21 September 2010 - 07:27

Ellen:

Zonder ijskast en dus koele drankjes bij een heerlijk fris "swimming hole" staan.... en dan blijkt het een zwembad voor crocs te zijn. Brrr Balen!

• 21 September 2010 - 07:42

Hey Alle2:

Wat een verhaal weer!! Geweldig!! Uitzichten hier zijn nihil.....mist!! Ja, we zijn jaloers!! Alweer een avontuur achter de rug, maar er komen er vast wel meer!!Geniet!!

Kuskus mamsie

• 21 September 2010 - 08:39

Ruud:

Toch wel een foto van Kermit gemaakt he ?

• 21 September 2010 - 09:13

Paps:

Je reist toch niet de rest van de vakantie zonder BH hè? Blijven verder mooie verhalen en plaatjes.

• 21 September 2010 - 12:42

Tamara:

Wow, wat zijn die foto's weer mooi! En die verhalen ook.
    Geniet verder...xxx

• 21 September 2010 - 18:45

Rob En Rita:

Klinkt weer waanzinnig en ziet er ook prachtig uit. Ik weet wat je bedoelt met die gifgroene kikker op het toilet. Had net zo'n ervaring. Salty's kunnen erg hoog omhoog schieten. Vraag maar aan Rob!

• 21 September 2010 - 19:00

Sint:

Tsja, je snapt natuurlijk wel dat ik nu niet zomaar de toiletdeur durf te openen!! Ik heb het niet zo met beestjes!.. :s
    Weer een indrukwekkend verhaal! (K)

• 21 September 2010 - 19:48

Opa:

Lieve Daan en Nick,

Weer een prachtige weergave van jullie belevenissen.
    Ik geniet ervan.
    Ga zo door.

Daag.

• 22 September 2010 - 19:21

Peet:

Volgende keer moet je Nick wel op de foto zetten als ie uit een normale bierpul drinkt.. ;)